کمبود فضا و نیروی آموزشی در آموزش و پرورش سبزوار

کمبود فضا و نیروی آموزشی در آموزش و پرورش سبزوار

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: این شهرستان در آستانه سال تحصیلی جدید همچنان با کمبود فضای آموزش و معلم روبه‌رو است که رفع این مشکلات در دستور کار قرار گرفته است. سید ولی‌الله حسینی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ۴۸۰کلاس درس در این شهرستان با کمبود معلم مواجه است؛ اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تلاش می‌شود هیچ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نماند. وی تصریح کرد: بر آنیم که با ساماندهی نیروهای ورودی‌ دانشگاه فرهنگیان، بهره‌گیری از استخدام‌های جدید ماده ۲۸ و حق‌التدریس شاغلان، این نیاز را برطرف کنیم.
حسینی ادامه داد: ۷۴۴ همکار فرهنگی برای سال تحصیلی پیش رو درخواست بازنشستگی کرده‌اند که با پیگیری صورت گرفته، زمینه استمرار خدمت بیش از دوسوم آن‌ها فراهم شده است. مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: با توجه به افزایش جمعیت در مناطق حاشیه‌ای شهر سبزوار، این مناطق با کمبود جدی فضای آموزشی روبه‌رو هستند که در شرایط کنونی یکی از راهکارهای مقابله با کمبود فضاها، دو نوبته کردن برخی از این مدرسه‌هاست.
حسینی افزود: افزون بر یک‌چهارم جمعیت ۲۵۰هزار نفری سبزوار در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر سکونت دارند. از این رو ضرورت ایجاد فضاهای آموزشی در این مناطق بیش از گذشته احساس می‌شود.
حدود ۵۵ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می‌کنند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه