اعتبار500میلیاردی 48نقطه حادثه‌خیز جاده‌های خراسان رضوی

اعتبار500میلیاردی 48نقطه حادثه‌خیز جاده‌های خراسان رضوی


​​​​​​​مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: در راستای اجرای ۲۹ ریزپروژه به منظور از بین بردن عیوب ۴۸نقطه پرتصادف در قالب طرح پیشنهادی در جریان سفر ریاست‌جمهوری به خراسان رضوی، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل تخصیص یافت.
جعفر شهامت در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر از میان ریزپروژه‌های یادشده، ۶طرح با پیشرفت ۱۰۰درصدی به بهره‌برداری رسیده است و بقیه آن‌ها با پیشرفت حدود ۵۵درصدی براساس برنامه پیش می‌روند.
وی همچنین بودجه مصرفی اداره نگهداری ابنیه راه‌های این اداره کل در سال گذشته را ۵۱۵میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۵۰ مورد تعمیرات موردی و اساسی پل‌ها، ساخت ۳۲ دهانه پل و آبنمای باکسی و تهیه هزار و ۶۰۰ قطعه باکس بتنی ازجمله اقدام‌های شاخص صورت گرفته در زمینه نگهداری ابنیه فنی راه‌ها بوده است.
وی گفت: اداره ایمنی و حریم راه‌ها نیز با بودجه ۳۴۴ میلیارد ریالی سال گذشته اقدام به اجرای ۲هزار کیلومتر خط‌ کشی، رفع هشت نقطه پرتصادف، نصب ۱۰ کیلومتر گاردریل، نصب 4کیلومتر نیوجرسی مَفصلی، نصب ۱۵۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی و ۶ هزار علامت اخطاری و انتظامی و تأمین روشنایی 7/10کیلومتر از راه‌های استان کرد.
خراسان رضوی با 5هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، 7هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و 7هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه سوم کشور از نظر طول راه‌ها و همچنین تردد درون استانی قرار دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه