رفع تصرف ۳۳هکتار از حریم بستر رودخانه‎‌های گلبهار

رفع تصرف ۳۳هکتار از حریم بستر رودخانه‎‌های گلبهار


​​​​​​​دادستان عمومی و انقلاب گلبهار گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ هکتار از اراضی و حریم بستر روخانه‌‌های شهرستان گلبهار از چنگال متصرفان، پاک‌سازی و آزادسازی و همه بناهای ساخته شده در این اراضی قلع و قمع شده است. حمید علیزاده افزود: بر پایه قانون اساسی یکی از مصادیق انفال، بستر رودخانه‌هاست و هر گونه تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها ممنوع است و متأسفانه در رودخانه‌های گلمکان، آبقد و فریزی شاهد زیاد شدن تصرفات در بستر و حریم آن‌ها بوده‌ایم به طوری که تا مدتی پیش دیگر بستری باقی نمانده و در عمل حریم همه رودخانه‌ها به تصرف درآمده بود.
به گزارش صدا و سیما، وی ادامه داد: رفع تصرف از حریم و بسترهای رودخانه‌های گلبهار در دستور کار دادستانی این شهرستان قرار گرفت و دستگاه‌های اجرایی متولی فراخوانده شدند و تذکرهای لازم به آن‌ها داده و در نهایت بیش از ۳۳هکتار از حریم‌های متصرف شده آزادسازی شد.
هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغ‌ها باید با مجوز کمیسیون مربوط به تبصره یک از ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی باشد و اگر فردی برخلاف قانون، تغییر کاربری اراضی را با دیوارکشی، قطعه‌بندی یا هرگونه تغییر غیرقانونی دیگری انجام دهد، سازمان جهاد کشاورزی موظف است در راستای اجرای تبصره ۲ از ماده ۱۰ قانون یاد‌شده و توقف عملیات اجرایی اقدام کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه