هشدار دادستانی درباره کارت‌های جعلی اقامت موقت

هشدار دادستانی درباره کارت‌های جعلی اقامت موقت

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به دستگیری یک باند جعل اسناد، نسبت به صدور و استفاده از کارت‌های جعلی اقامت موقت اتباع خارجی هشدار داد.


به گزارش دادگستری خراسان رضوی، سید هادی شریعت‌یار افزود: در روزهای اخیر باند جعل اسناد و مدارک به ویژه جعل کارت‌های اقامت موقت اتباع خارجی در مشهد شناسایی و دستگیر و پرونده‌ای نیز در این باره در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: به احتمال فراوان تعدادی از این کارت‌های اقامت موقت اتباع خارجی(آمایش) جعل و در اختیار افراد مختلف قرار گرفته است و خریداران این کارت‌ها به تبع آن کارت‌ها را به اداره‌ها و سازمان‌های مختلف ارائه می‌دهند و در قبال آن، خدمات دریافت می‌کنند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: به اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی دستور داده شده است تا ضمن نظارت و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم، مراتب را به تمامی سازمان‌ها و اداره‌ها منعکس کنند تا آن اداره کل استعلامات لازم را درباره اصالت کارت‌های آمایش انجام دهد.
شریعت‌یار افزود: شمار مهاجران افغانستانی قانونی و نام‌نویسی شده در طرح سرشماری اتباع در خراسان رضوی به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۵ درصد این گروه در کلانشهر مشهد سکونت دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه