اعزام ۹ هزار زائر اربعین با اتوبوس

اعزام ۹ هزار زائر اربعین با اتوبوس

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۹هزار نفر از زائران زمینی اربعین استان با استفاده از اتوبوس‌های ناوگان برون‌شهری اعزام خواهند شد.


اسدالله جلال‌زاده در گفت‌وگو با مهر و در جلسه رفع مشکلات و تسهیل سفرهای زمینی به عتبات عالیات اظهار کرد: روزانه ۲۷۰ اتوبوس ناوگان برون‌شهری خراسان جنوبی، سرویس‌های داخل و خارج از استان را انجام می‌دهند.
به گفته وی، در دو سال گذشته به دلیل ویروس کرونا و استقبال نکردن مسافران برای استفاده از اتوبوس در سفرها، تعدادی از مالکان آن‌ها اقدام به بهینه‌سازی اتوبوس‌های خود کرده‌اند.
وی اضافه کرد: هزینه اتوبوس‌ها خیلی زیاد است به طوری که یک جفت لاستیک ۲۵میلیون تومان است و درآمد آن‌ها پاسخگوی همه نیازها نیست که باید با اعطای تسهیلات، به نوسازی اتوبوس‌ها کمک شود.
جلال‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکل کمبود اتوبوس برای انتقال زائران زمینی اربعین، مشکل کشوری است، پیشنهاد شده دو هفته بازگشایی دانشگاه‌ها برای استفاده از اتوبوس‌های آن‌ها در این خصوص به تعویق بیفتد.
وی افزود: با بهره‌گیری از همه اتوبوس‌های ناوگان برون‌شهری استان، ۹هزار نفر از زائران زمینی اربعین از دهم تا هفدهم شهریور به مرز عراق منتقل خواهند شد.
وی اضافه کرد: تعدادی از زائران با خودروهای شخصی و بقیه آن‌ها با اتوبوس‌های دانشگاه‌ها، معادن، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با گرفتن کرایه به مرز عراق منتقل خواهند شد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: در این مدت از اتوبوس‌های ناوگان شهری جایگزین اتوبوس‌های مورد نظر خواهد شد و تلفن ۱۴۱ این اداره کل پاسخگوی پرسش‌های زائران در این باره است.
جلال‌زاده گفت: براساس تصمیم‌گیری انجام‌شده اتوبوس‌های ناوگان برون‌شهری استان در هر سرویس با گرفتن ۷۰میلیون تومان، خدمات مورد نظر را به زائران ارائه خواهند 
کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه