آزمایشگاه غربالگری در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

آزمایشگاه غربالگری در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان شمالی از راه‌اندازی آزمایشگاه غربالگری در استان خبر داد و گفت: برای تجهیز این آزمایشگاه اعتباری افزون بر ۱۲میلیارد تومان اختصاص یافته و تا یک ماه دیگر بهره‌برداری خواهد شد.


هادی نوری در نشست خبری مجموع تعداد آزمایشگاه‌های غربالگری در کشور را ۱۰ آزمایشگاه عنوان و اظهار کرد: سالانه ۲۰میلیون زائر در بحث تصادف‌ها نیاز به خون دارند که شرایط این استان به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی زائران نسبت به سایر استان‌ها حیاتی‌تر است.
وی در ادامه از تأمین دو دستگاه اتوبوس خون‌گیری از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان خبر داد و افزود: در این سفر دو دستگاه اتوبوس خون‌گیری برای استان تأمین شد که ‌پیگیر هستیم تا این دو دستگاه اتوبوس در اختیار استان قرار گیرد.
سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان شمالی درخصوص میزان اهدای خون در پنج ماهه سال جاری نیز گفت: در پنج ماهه سال جاری ۳۲درصد اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
این مقام مسئول در زمینه اختلاف ایجاد شده با اوقاف بر سر ساختمان فیزیکی انتقال خون نیز گفت: در حال پیگیری برای حل این اختلاف هستیم چون برخی زیرساخت‌ها، تجهیزات و یخچال‌های این اداره قابلیت 
جابه‌جایی ندارند.لذا به دنبال رایزنی با مدیران اوقاف هستیم تا ضمن رعایت حقوق موقوفه شرایط موجود را حفظ کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه