وجود 143 واحد صنعتی نیمه‌فعال و راکد در خراسان شمالی

وجود 143 واحد صنعتی نیمه‌فعال و راکد در خراسان شمالی

خراسان شمالی


​​​​​​​ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۲۳ واحد صنعتی این استان غیر فعال بوده و فعالیت اقتصادی توسط آن‌ها انجام نمی‌گیرد.
حسین حاجی بگلو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۳۴۳واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در این استان وجود دارند که ۲۳ مورد از آن‌ها غیرفعال هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۲۰ واحد صنعتی در استان با ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ درصد مشغول فعالیت هستند که سهم واحدهای فعال از این تعداد، ۲۰۰ واحد است.
به گفته وی از ۳۴۳ واحد صنعتی در استان، ۱۲۰ واحد نیمه‌فعال بوده و با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند که تعداد آن‌ها از بازدیدهای ما احصا شده است. رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی نیز در این جلسه از واحدهای اقتصادی فعالی که به تعهدات مالی خود نسبت به بانک‌ها بی‌توجه هستند، انتقاد کرد.
محمدرضا هدایتی اظهار کرد: دستورالعمل احیای واحدهای اقتصادی راکد و ناتمام، مشمول افرادی می‌شود که بی‌تردید قصد و نیت تولید و اشتغال‌زایی دارند.
برخی از مالکان این طرح‌های اقتصادی حتی زمانی که به چرخه فعالیت برمی‌گردند یا به سود می‌رسند نیز توجهی به مطالبات بانک‌ها نداشته و ریالی از اقساطشان را پرداخت نمی‌کنند. در حال حاضر واحد تولیدی در استان است که با وجود فعال بودن، دو سال است ریالی به سیستم بانکی برنگردانده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه