این نکات را برای پیاده‌روی اربعین امسال در نظر بگیرید

این نکات را برای پیاده‌روی اربعین امسال در نظر بگیرید


​​​​​​​رئیس سازمان اوقاف با اشاره به نکاتی در زمینه پیاده‌روی اربعین حسینی و وظایف موکب‌داران در این زمینه تصریح کرد: موکب‌ها باید به طور ویژه به گرمای هوا توجه داشته باشند؛ در این راستا می‌توانیم تبلیغ پیمایش شبانه داشته باشیم چراکه شب‌ها هوا خنک‌تر بوده و حرکت در آن راحت‌تر است.
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در  نخستین همایش ملی «قدم‌های آسمانی» که در راستای تکریم و تعظیم شعائر اربعین حسینی و ایجاد تعامل مؤثر، هم‌افزایی و هم‌اندیشی با موکب‌داران اربعین حسینی۱۴۰۱، در محل بقعه شیخ صدوق شهرری برگزار شد، گفت: در روایات آمده کسی که امام حسین(ع) را زیارت نکرده باشد، در روز قیامت دچار حسرت می‌شود و کسی که امام(ع) را زیارت کرده باشد، حسرت نخواهد دید.
وی افزود: در روایت دیگری آمده فردی که حضرت را زیارت کند مانند کسی است که خداوند متعال را در عرش زیارت کرده است. بنده به تمام کسانی که در مسیر زیارت امام‌حسین(ع) تمرین موکب‌داری می کنند، برای انتخاب این راه نورانی تبریک می‌گویم.
خاموشی با تأکید بر اینکه پرچم اباعبداالله الحسین(ع) سال به سال با پیشرفت دانش بشری برافراشته‌تر می‌شود، افزود: جبهه مقابل امام حسین(ع)، جبهه جهل بود، هر چقدر علم و آگاهی بیشتر شود آشنایی با امام حسین(ع) نیز بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: در دهه محرم امسال شاهد بودیم عزای امام حسین(ع) پرشورتر و باشکوه‌تر شکل گرفت و تعظیم شعائر حسینی در جهان روز به روز باشکوه‌تر می‌شود. افتخار دارم اعلام کنم سازمان اوقاف تعداد زیادی موکب در داخل ایران برای خدمت‌رسانی به مجموعه زائران ایرانی و در مداخل ورودی کشور برای میزبانی از زائران کشورهایی مثل پاکستان و آذربایجان و همچنین در داخل عراق در خط نجف به کربلا در مجموعه سامرا و کاظمین و نقاط دیگر برای خدمت‌رسانی به زائران اعتاب مقدس فراهم کرده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بر خود واجب می‌دانیم از این عزیزان میزبانی خوبی داشته باشیم، گفت: امروز پیوند موکب‌داران ایرانی و عراقی در موکب‌داری مشترک، زبانزد جهانیان است. هر سال باید بر این رنگ افزوده شود. ارتباط با برادران عراقی که مخلصانه مجموعه میزبانی را اداره می‌کنند، بسیار خوب و تحسین‌برانگیز است. تعاملات خوبی بین موکب‌ها برقرار شده و موکب‌های ایرانی و عراقی به یکدیگر سرویس مشترک ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به نکاتی در زمینه پیاده‌روی اربعین حسینی و وظایف موکب‌داران در این زمینه تصریح کرد: موکب‌ها باید به طور ویژه به گرمای هوا توجه داشته باشند. گرمای هوا تدبیر ویژه‌ای می‌طلبد. تهیه آب خنک، آب سردکن و یخ‌ساز برای رفع گرمازدگی ضرورت دارد. در این راستا می‌توانیم تبلیغ پیمایش شبانه داشته باشیم چراکه شب‌ها هوا خنک‌تر بوده و حرکت در آن راحت‌تر است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افرادی که گمان‌ می‌کنند در این مسیر گرم ممکن است دچار بیماری شوند باید تدبیر ویژه‌ای برای حرکت داشته باشند. گرچه در هر ۱۰۰ موکب سرویس‌های ویژه درمانی خواهیم داشت، اما گرفتاری‌ها در این زمینه متعدد است. امسال پیش‌بینی افزایش زائران وجود دارد و باید تدابیر ویژه‌ای برای سرویس‌های تهیه غذا، نیم وعده و استراحت زائران تدارک دیده شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه