وجود 278 واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی

وجود 278 واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اهمیت و توجه به استفاده از‌ ظرفیت روش‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی از رسالت‌های اصلی ما در شرکت شهرک‌های صنعتی استان محسوب می‌شود.


​​​​​​​جعفر فرشچی با اشاره به اینکه  بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور، صنایع کوچک هستند، افزود: باید دستگاه‌های حاکمیتی و صنایع بزرگ توجه ویژه‌ای به صنایع کوچک داشته باشند. وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی 2هزار و 794 واحد صنعتی در حال تولید هستند و زمینه اشتغال بیش از 78 هزار نفر را ایجاد کرده ادامه داد: 278 واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که در حال رایزنی و هماهنگی برای فعال کردن این واحدها هستیم.
فرشچی با اشاره به اینکه بیش از 200واحد صنعتی که مستعد دستیابی به ظرفیت دانش‌بنیان هستند در استان شناسایی شده، اظهار کرد: در حال حاضر از این تعداد بیش از 60 واحد به طور کامل به صورت دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند. وی طرح‌های در حال ساخت و ساز استان را 2هزار و148 طرح بیان کرد و افزود: از این تعداد هزار و 285 طرح فعال و ۸۹۷ غیر فعال‌اند. وی یکی از مشکلات اصلی در شهرک‌های صنعتی را تأمین زمین و از دغدغه‌های اساسی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری دانست و عنوان کرد: افزایش هزینه‌های تأمین آب و برق یکی دیگر از جدی‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی است.
وی در مورد راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره 5 هم عنوان کرد: اگر طبق برنامه‌ریزی‌های تدوین شده پیش برویم می‌توانیم از این شهرک به عنوان یک شهرک صنعتی نمونه یاد کنیم؛ چرا که این شهرک از مقیاس خوبی برخوردار است.

خبرنگار: توحیدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه