خراسان رضوی نخستین سازنده دستگاه «سی‌تی اسکن»

خراسان رضوی نخستین سازنده دستگاه «سی‌تی اسکن»


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یک شرکت مهندسی پزشکی در این استان توانست نخستین تولیدکننده دستگاه سی.تی اسکن در کشور شود و با تقویت ساخت داخل، کشورمان را از واردات این دستگاه بی‌نیاز کند.به گزارش ایرنا، امیررضا رجبی در بازدید از شعبه جدید این شرکت در پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: این شرکت علاوه بر ساخت سی.تی اسکن در دوران شیوع کرونا موفق به تولید ونتیلاتور نیز شده که کمک شایانی به استان در درمان بیماران کرونایی کرد.
وی اضافه کرد: کشورهای دیگر گاه تصور می‌کنند ایران توان دستیابی به فناوری‌های برتر را ندارد در‌حالی که استعدادهای زیادی در کشور ما برای رسیدن به فناوری‌های نوین و پیشرفت و توسعه وجود دارد و اگر ما مسئولان دولتی مانع نشویم هیچ مانعی در مسیر نخبگان کشورمان برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد.
وی گفت: به طور قطع ساخت اولیه دستگاه‌هایی مانند ونتیلاتور و سی.تی اسکن بدون واردات قطعات مورد نیاز از کشورهای دیگر ممکن نبود اما با تلاش دست‌اندرکاران و مهندسی معکوس توفیق ساخت کامل و تأمین قطعات این دستگاه‌ها در داخل کشور فراهم شده و حتی صادرات محصولی مانند ونتیلاتور در حال انجام است.
وی با تأکید بر جلوگیری از سوءاستفاده از هر نوع انحصار برای تولید داخل ادامه داد: تلاش وزارت صنعت حمایت‌ از تولیدات داخلی است زیرا تقویت محصول ساخت داخل سبب امیدآفرینی برای تولیدکنندگان و دانش‌آموختگان می‌شود؛ چرا که واردکننده صرف کالا بودن موجب آسیب‌پذیر شدن کشور در بزنگاه‌ها و از دست رفتن فرصت‌های اشتغال خواهد شد.
این شرکت در سال ۱۵۰دستگاه سی.تی اسکن می‌سازد که این ظرفیت تا ۶۵۰ دستگاه در سال قابل افزایش است. همچنین ظرفیت تولید سالانه 7هزار دستگاه ونتیلاتور را دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه