«پنج‌دره» استراحتگاهی برای تمام فصول

«پنج‌دره» استراحتگاهی برای تمام فصول

رودخانه پنج‌دره از محبوب‌ترین نقاط ییلاقی شهر طرقبه در نزدیکی مشهد (۲۰ کیلومتری شمال غربی مشهد) است که از کوه بینالود سرچشمه می‌گیرد و با عبور از دره زیبای ارغوان، به رودخانه روستای کلاته‌آهن می‌پیوندد.


این رودخانه در طول مسیر خود دره‌ای زیبا، بکر و گردشگری ایجاد کرده است که علاوه بر سرسبزی و سرزندگی، ییلاق مشهدی‌ها نیز به حساب می‌آید.
این رودخانه بسیار زیبا که به «پنجدر» نیز معروف است، یکی از مناطق فرحبخش و ییلاقی را پدید آورده که از رشته کوه‌های بینالود و در امتداد آن از کوه زیبای فلسکه جاری می‌شود؛ در طول مسیر از بین دره‌های پرپیچ‌ و خم ارغوان عبور کرده و در ابتدای باغ‌های پنج‌دره به رود دیگری که از روستای کلاته‌آهن و در امتداد همان کوه جاری است می‌پیوندد و سپس به رودخانه بار می‌رسد و پس از سیراب کردن باغ‌های اطراف به سمت بند گلستان جاری می‌شود.
برای رسیدن به این منطقه، یک مسیر سواری و چند مسیر پیاده وجود دارد. برای مسیر سواره می‌توانید پس از طرقبه وارد منطقه طرقدر شده و به سمت روستای کلاته‌آ‌هن حرکت کنید. پس از طی مسیر و رسیدن به دره ارغوان باید جاده خاکی سمت چپ را ادامه دهید و بعد از طی حدود ۲ کیلومتر به منطقه تفریحی پنج‌دره خواهید رسید. اما مسیر پیاده‌روی این منطقه که بسیار دیدنی و دلنواز است، از رودخانه بار طرقبه آغاز می‌شود و به سمت سرچشمه رودخانه ادامه می یابد. نقطه تلاقی دو رودخانه کوچک و بزرگ، ابتدای منطقه پنج‌دره بوده و برای رسیدن به سرچشمه و استخر آن باید مسیر سمت راست را ادامه داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه