۱۲ روستای رازوجرگلان با تانکر آبرسانی می‌شود

۱۲ روستای رازوجرگلان با تانکر آبرسانی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان رازوجرگلان در خراسان شمالی گفت: کاهش بارندگی‌ها و فرسودگی شبکه توزیع موجب شده آب آشامیدنی ۱۲روستای این شهرستان مرزی با تانکر تأمین شود.


​​​​​​​احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ۳۰ درصد مناطق روستایی رازوجرگلان به دلیل فرسودگی و طولانی بودن شبکه توزیع با تنش آبی مواجه است که روستاهای بخش جرگلان این شهرستان بیشترین تنش آبی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: برای حل مشکل آب شرب این روستاها در ساعات اوج مصرف، مدیریت لازم در دستور کار قرار دارد.
وحیدی با اشاره به فرسودگی و رسوب‌گذاری شدید شبکه‌های توزیع آب شهرستان رازوجرگلان بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد شبکه‌های توزیع آب این شهرستان در بخش‌های مرکزی، غلامان و جرگلان فرسوده است که ۳۰ درصد آن به دلیل رسوب‌گذاری شدید نیازمند اصلاح فوری است.
وی اضافه کرد: امسال ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی برای اصلاح و بازسازی این شبکه توزیع اختصاص یافت تا از هدررفت آب در شبکه انتقال جلوگیری شود.
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان رازوجرگلان همچنین یادآور شد: تعدادی از روستاهای این شهرستان از جمله اسمی‌دولان و بخشی از بک‌پولاد که خارج از طرح هادی قرار دارند و زیر پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان نیستند به طور روزانه با تانکر آبرسانی می‌شوند.
بر اساس آمار ۲۵۶ روستا با تنش آبی مواجه هستند  و ۴۰ درصد از شبکه توزیع آب استان  عمر بالای ۳۰ سال دارد و حدود ۲۰ درصد شبکه فرسوده و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه