ممنوعیت خروج مواد معدنی خام باکیفیت

ممنوعیت خروج مواد معدنی خام باکیفیت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر عدم خروج مواد معدنی خام باکیفیت از استان تأکید کرد.


علیرضا عباس‌زاده در دومین نشست شورای معادن استان در سال جاری با بیان اینکه باید از خروج خام مواد معدنی استان جلوگیری شود، اظهار کرد: در این زمینه علاوه بر اینکه تکلیف قانونی وجود دارد، براساس تشخیص شورای معادن استان مواد اولیه باکیفیت و منحصر به‌ فرد خراسان جنوبی نباید به صورت خام از استان خارج شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مواد اولیه صنعت در استان ما تأمین می‌شود، تصریح کرد: سنگ آهن و بنتونیت جزو مهم‌ترین آن‌هاست و خراسان جنوبی بهترین مواد بنتونیت کشور را دارد.
عباس‌زاده متذکر شد: به منظور جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی، آهن و بنتونیت به عنوان مواد اولیه بسیاری از صنایع کشور ابتدا در استان دست‌کم یک مرحله فراوری شده، سپس در اختیار صنایع بالادستی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: در زمینه مواد معدنی آهن و بنتونیت قرار شد طی سه سال با شرایطی که مشخص می‌شود فروش این مواد منحصر به مرحله فراوری در داخل استان شود.
به گفته وی برای سایر مواد معدنی نیز در استان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری خواهد شد تا از خروج مواد اولیه خام جلوگیری شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر این مرحله را برای بقیه معادن فعال استان هم انجام دهیم، در نهایت طی سه سال از خام‌فروشی مواد اولیه مورد نیاز صنایع موجود در کشور جلوگیری خواهد شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه