شهادت امام حسین(ع) برای بقای اسلام بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

شهادت امام حسین(ع) برای بقای اسلام بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: امام حسین(ع) فقط برای گریه کردن ما به شهادت نرسیدند، بلکه شهادت امام حسین(ع) برای بقای دین و اسلام بود.


به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز دوشنبه در مقتل خوانی شهادت امام حسین(ع)، اولاد و اصحاب ایشان در حرم مطهر امام رضا(ع) ابراز کرد: قضیه کربلا و امام حسین(ع) برای ما شیعیان همیشه یادآور غصه و رنج بوده و این رنج برای ما تا روز قیامت باقی خواهد ماند و باید آن‌قدر برای امام حسین(ع) گریه کنیم که پلک‌های ما سخت شود.
ایشان ادامه داد: عظمت جنایات یزیدیان در روز عاشورا به حدی بود که اگر غیر شیعیان یا غیر مسلمانان هم مصیبت امام حسین(ع) در کربلا را بشنوند، متأثر می‌شوند چه برسد به مؤمنان و شیعیان.
امام جمعه مشهد گفت: اشک ریختن بر دو قسم است: اشک شوق که اشک سرد است و منشأ آن هیجان عاطفی است و اشک گرم که از سوز و آه دل برمی‌آید و وقتی انسان در مصیبتی گرفتار می‌شود اشک گرم می‌ریزد و اشک ریختن برای امام حسین(ع) نیز از نوع گرم است؛ چون از سوز دل شیعیان برمی‌خیزد.
آیت‌الله علم‌الهدی در این آیین ضمن شرح واقعه کربلا و نحوه رزم و شهادت برخی از اولاد و اصحاب امام حسین(ع) افزود: در ابتدای پیکار لشکر حضرت امام حسین(ع) با لشکر عمر سعد، ۴۱ نفر از اصحاب سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند و در نهایت ۷۲ تن از یاران امام حسین(ع) در برابر لشکر ۳۰ هزار نفری دشمن به مبارزه پرداختند.
ایشان در ادامه، جوانمردی‌ها و جانفشانی‌های اشخاصی چون قمر بنی هاشم(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، حر بن یزید ریاحی، زهیر بن قین، حبیب بن مظاهر، قاسم بن الحسن، وهب، زهیر، پسران حضرت زینب(س) و نحوه شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) را شرح داد.
این مراسم که با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود، تا اذان ظهر به طول انجامید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه