94 درصد جمعیت هدف استان دُز یادآور تزریق نکرده‌اند

94 درصد جمعیت هدف استان دُز یادآور تزریق نکرده‌اند

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: حدود ۱۵هزار دُز یادآور واکسن کرونا در استان برای مقابله با موج هفتم شیوع این ویروس تزریق شده است که این رقم مطلوب نیست.


فیض‌الله برزگر اظهار کرد: برای مقابله با موج هفتم کرونا، افرادی که ۶ ماه از دریافت آخرین دُز واکسن آن‌ها گذشته است باید برای دریافت دُز یادآور اقدام کنند تا ضریب ایمنی جامعه افزایش یابد.
وی افزود: ۴۲۰ مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت زیر پوشش این دانشگاه پذیرای مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور هستند اما استقبال شهروندان از دزهای یادآور چندان مطلوب نیست. برزگر ادامه داد: جدای از واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز در استان مطلوب نیست به گونه‌ای که تنها 8درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه واکسن کرونا عوارضی برای فرد تزریق‌کننده ندارد، بیان کرد: بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و ایجاد ایمنی جمعی در کشور تزریق واکسن است که باید در کنار استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی مردم نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
 رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: همه افراد می‌توانند اطلاعات مربوط به دریافت دز یادآور واکسن را از مراکز بهداشت سراسر استان دریافت کنند.
وی افزود: هم اینک ۱۵۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی خراسان شمالی بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی 
قرار دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه