25 نارنجک خارجی آماده کشیده‌شدن ضامن

امسال لیگ برتر پر از بازیکن خارجی است

25 نارنجک خارجی آماده کشیده‌شدن ضامن

تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران برای فصل جدید مسابقات به سمت جذب بازیکنان خارجی هجوم برده‌اند؛ 25 بازیکن اکنون در ایران هستند و این آمار رو به افزایش است.


​​​​​​​کریستوفر کنت، آیاندا پاتوسی و موسی کولی بالی (فولاد خوزستان)، عزیزبک آمانوف، رافائل سیلوا و کوین یامگا (استقلال)، وحدت حنانوف، گئورگی گولسیانی و تمیروف (پرسپولیس)، تیتو اوکلو (پیکان)، اریک باگناما، کی‌روش استنلی و وسلی گومز دوس سانتوس (گل‌گهر)، جفرسون باهیا، لوسیانو پریرا و گادوین منشا (مس رفسنجان)، هانسل زاپاتا (آلومینیوم اراک)، آداما نیان (نساجی)، الویس کامسوبا، رناتو داسیلویرا و مانوئل فرناندز (سپاهان)، احسان پنشنبه (ذوب‌آهن) و ریکاردو آلوز، صفا هادی و گوستاوو واگنین (تراکتور) 24 بازیکن خارجی هستند که حضورشان در لیگ برتر بیست و دوم در ترکیب تیم‌های مختلف قطعی شده است.
نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان، ملوان انزلی، مس کرمان و هوادار تهران پنج تیمی هستند که تاکنون بازیکن خارجی جذب نکرده‌اند.از بین 24 بازیکنی که به عضویت تیم‌های ایرانی درآمده‌اند، هفت بازیکن ملیت برزیلی دارند. پراکندگی سایر بازیکنان خارجی هم قابل توجه است. از قاره اروپا پنج بازیکن (کریستوفر کنت، کوین یامگا، گئورگی گولسیانی، مانوئل فرناندز و ریکاردو آلوز) به ایران آمده‌اند. همچنین 6 بازیکن آفریقایی قرارداد خود را با تیم‌های ایرانی قطعی کرده‌اند. آیاندا پاتوسی، موسی کولی بالی، تیتو اوکلو، اریک باگناما، گادوین منشا و آداما نیان 6 بازیکن آفریقایی هستند.
ضمن اینکه تاکنون حضور 6 بازیکن آسیایی (حنانوف، آمانوف، تمیروف، الویس کامسوبا، احسان پنشنبه و صفا هادی) در تیم‌های لیگ برتری قطعی شده است. البته یک بازیکن کلمبیایی (هانسل زاپاتا) در کنار هفت برزیلی که نامشان برده شد، نفرات مورد نظر از قاره آمریکایی را تشکیل خواهند داد.تاکنون 11 بازیکن که در پست فوروارد بازی می‌کنند به تیم‌های ایرانی پیوسته‌اند و به نظر می‌رسد این آمار افزایش هم پیدا کند.
در گذشته بارها و بارها فوتبال ایران از شکایت‌های فیفایی و حکم‌های سنگینی که بازیکنان و مربیان خارجی علیه تیم‌های ایرانی گرفته‌اند، ضربه خورده است. آخرین مورد این شکایت‌ها نیز به مارک ویلموتس برمی‌گردد که پس از مدت‌ها شکایت و دادگاه‌کشی توانست پول هنگفتی از ایران طلب کند. 
حال افزایش حضور بازیکنان خارجی قطعاً می‌تواند تعداد شکایت‌ها را نیز افزایش بدهد. از آنجایی که مشکلات اقتصادی پرتعدادی در کشور وجود دارد، ممکن است پرونده‌های شکایت باز هم افزایش پیدا کند و با پرداخت نشدن به موقع دستمزدها از بین همین 25 نفر هم بازیکنانی پیدا شوند که بتوانند برای باشگاه‌های ایرانی دردسرساز شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه