مرز دوغارون اصلی‌ترین گذرگاه ورود زائران اربعین از افغانستان است

مرز دوغارون اصلی‌ترین گذرگاه ورود زائران اربعین از افغانستان است


​​​​​​​فرماندار تایباد گفت: مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین معبر ورود اتباع کشور افغانستان برای شرکت در عزاداری ماه‌های محرم و صفر و نیز حضور در راهپیمایی اربعین حسینی کشور عراق است.
مهدی دونده افزود: با آغاز ماه محرم و پس از وقفه‌ای دو ساله در ورود مسافران و زائران افغانستانی برای عزیمت به عراق و شرکت در مراسم ویژه این ایام، تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان تایباد برای استقبال از زائران کشور همسایه آماده شده‌اند و پیش‌بینی‌های لازم برای استقبال از میهمانان در این خطه مرزی صورت گرفته است.
ویادامه داد: برای تسهیل و ارائه خدمات به زائران افغانستانی دو موکب پیامبر اعظم(ص) و امام رضا(ع) در مجموعه گمرک دوغارون پیش‌بینی شده و نسبت به راه‌اندازی موکب خدمت‌رسانی به اتباع کشور افغانستان در محل پیش‌بینی شده اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی، هیچ گونه محدودیتی نداریم و خیران می‌توانند در امر پسندیده استقبال و پذیرایی از زائران کشور دوست و همسایه افغانستان سهیم باشند.
دونده افزود: بدون شک طی سال‌های گذشته مشکلاتی در حوزه ورود اتباع کشور افغانستان به جهت عزیمت به کشور عراق وجود داشته است، اما امسال تلاش شده با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف، بهترین خدمات به زائران ورودی داده شود که این اقدام‌ها تا روزهای پایانی ورود مسافران در دوغارون ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بررسی وضعیت مسیرهای تردد مسافران در دوغارون از سوی دستگاه‌های متولی شهرستان برنامه‌ریزی شده و فضایی افزون بر هزار و ۵۰۰ مترمربع برای اسکان زائران افغانستانی در نظر گرفته شده است.
تا پیش از شیوع کرونا در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، روزانه افزون بر ۲هزار نفر از اتباع کشور افغانستان برای شرکت در عزاداری ماه‌های محرم و صفر در کشور عراق از طریق مرز زمینی دوغارون وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه