در سرزمینی شبیه کربلا فیلم‌برداری کردیم

خاطره‌بازی مرتضی شایسته تهیه‌کننده اثر ماندگار «روز واقعه»

در سرزمینی شبیه کربلا فیلم‌برداری کردیم


​​​​​​​مرتضی شایسته تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روز واقعه» که در نخستین روز از رویداد «سینما تکیه» از وی قدردانی شد، با بیان خاطراتی از این فیلم به دلایل ماندگار شدن این اثر اشاره کرد و گفت: وقتی سیدمحمد بهشتی و محمدمهدی دادگو فیلم‌نامه «روز واقعه» را به من دادند که بخوانم، به آن‌ها گفتم ۲۵درصد مشارکت می‌کنم. کل هزینه ساخت این فیلم ۱۰۰ میلیون تومان بود و من ۲۵ میلیون تومانش را تقبل کردم. پایه‌گذار ساخت این فیلم بهرام بیضایی، شهرام اسدی و بنده بودیم و بعد محمدرضا شریفی‌نیا و سیروس مقدم هم به عنوان مدیر تولید و دستیار کارگردان به گروه ما اضافه شدند.
وی ادامه داد: عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، مازیار پرتو، رضا کرم‌رضایی و حسین پناهی درگذشتگانی بودند که در این فیلم ما را همراهی کردند. وی با تشریح دوران تولید فیلم «روز واقعه» گفت: گروه برای ساخت فیلم در تهران تشکیل شد و بعد برای فیلم‌برداری به سمت بافق رفتیم. در مسیر بافق به یزد مینی‌بوس گرفته بودیم و راننده گفت من نمی‌دانم چرا این سرزمین را انتخاب کردید که شبیه کربلاست و این خواست خدا بود که در سرزمینی شبیه کربلا فیلم‌برداری کنیم.
شایسته افزود: در صحنه‌ای که گرد و غبار می‌شد بارها سعی کردیم این صحنه را به تصویر بکشیم اما نمی‌شد تا اینکه به یک باره هوا تیره و تار شد و توانستیم این صحنه را تصویربرداری کنیم. باید بگویم امدادهای غیبی و الهی پشت این فیلم بود، من این ادعا را دارم و دوستان هم با شهادت خود این حرف مرا صحه می‌گذارند. این فیلم به دلیل نیتی که بازیگران و عوامل داشتند تا این حد دیده و ماندگار شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه