عادل آذر درگذشت

عادل آذر درگذشت

عادل آذر، رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور و مرکز آمار ایران، در بیمارستان خاتم‌الانبیاء درگذشت.


آذر که روز جمعه به‌دلیل کسالت در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران، از ناحیه کمر تحت عمل جراحی قرارگرفته بود در حین ریکاوری دچار عارضه قلبی شده و دار فانی را وداع گفت.
عادل آذر متولد ۱۳۴۵دهلران، دانش‌آموخته دکترای مدیریت و عضو هیئت علمی دانشگاه بود و سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست مرکز آمار ایران و ریاست دیوان محاسبات کشور را در کارنامه اجرایی و مدیریتی خود داشت. اما شاید مهم‌ترین اتفاق رسانه‌ای که از عادل آذر به‌خاطر داریم، حساب‌کشی او از روحانی بود. ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ بود که عادل آذر در قامت رئیس دیوان محاسبات کشور در صحن علنی مجلس حضور یافت و گزارشی از رسیدگی به حساب و کتاب بودجه ۹۷ به نمایندگان ارائه کرد و از تخلفات در عملکرد ارز ۴هزارو200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی پرده برداشت.
وی گفت: بر اساس رسیدگی‌ها اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که ارز ۴هزارو200 تومانی را گرفته اما وارداتی نداشته‌اند. مطابق بررسی‌های به عمل آمده در سال ۹۷ بابت واردات کالاها و خدمات اساسی و 
غیر اساسی معادل ۳۱ میلیارد و ۴۱۶ میلیون دلار ارز به نرخ دولتی تأمین شده که طبق بررسی‌های دیوان تا تاریخ ۱۲/ ۹/ ۹۸ تعداد ۹هزارو658 ردیف تأمین اعتبار ثبت سفارش توسط اشخاص حقیقی و حقوقی درمجموع افزون بر 4 میلیارد و ۸۲۱ میلیون دلار باوجود دریافت ارز ۴هزارو200 تومانی واردات نداشتند.گذری به اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر علت انتخاب عادل آذر برای تکیه بر صندلی ریاست دیوان محاسبات کشور نشان می‌دهد آنان رویکرد و اقدامات تخصصی و ضد فساد «عادل آذر»، سلامت و پاکدستی وی، جناحی عمل نکردن، دارای تجربه کافی بودن، داشتن روحیه مبارزه با فساد، طرفدار شفافیت بودن و دارا بودن سوابق علمی و عملی را دلایل کافی برای این انتخاب عنوان کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه