انتقاد استاندار از فرایند پرداخت تسهیلات

خراسان جنوبی

انتقاد استاندار از فرایند پرداخت تسهیلات

استاندار خراسان جنوبی گفت: فرایند طولانی اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان باید تسهیل شود و زیرمجموعه شعب بانکی در این زمینه پاسخگو باشند.


به گزارش ایرنا جواد قناعت افزود: قرار است کار‌جهشی، جهادی و نو در استان صورت بگیرد بنابراین کار جهادی در حد وقت، کلام، شعار و سخن گفتن نیست بلکه مردم باید در عمل شاهد کار جهادی باشند.
وی گفت: نقش بانک‌های استان باید در تولید و اشتغال تسهیل‌کننده باشد و مدیران شعب بیش از پیش برای تسهیل فرایند تولید و اشتغال بکوشند در غیر این صورت سرعت توسعه استان آرام و لاک‌پشتی خواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان در بسیاری از سرانه‌های اقتصادی از جمله تولید ناخالص داخلی و درآمد خانوار شهری و روستایی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و جزو استان‌های آخر است.
وی عنوان کرد: اینکه برخی سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات ماه‌ها در انتظار دریافت وام باشند، درست نیست و باید زیرمجموعه بانک‌ها و دستگاه‌ها همراهی‌های خوبی با مدیران مربوط و مدیران نیز با سیاست‌های استان همراهی داشته باشند.
قناعت با اشاره به آنچه نبود وحدت رویه برخی بانک‌های استان در استمهال تسهیلات دانست، تأکید کرد: نباید شاهد برخورد چندگانه بانک‌ها در همکاری با سرمایه‌گذار با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باشیم.
وی تصریح کرد: درخصوص دریافت وثایق از شرکت‌های دانش‌بنیان باید از قالب قدیمی و سنتی بانکی خارج شوید، دانش فنی این شرکت‌ها از هزاران ملک و ساختمان بالاتر است، باید در دریافت وثایق با فعالان این حوزه همکاری کنید.
وی افزود: وظایف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات فرزندآوری نیز مشخص است اما برخی بانک‌ها تاکنون خوب عمل نکرده‌اند که انتظار داریم در این بخش به وظایف خود به ‌درستی عمل کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه