6 شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی

6 شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 6 شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز و ۱۲ شهر در شرایط نارنجی قرار گرفت.


​​​​​​​به گزارش قدس آنلاین، محمد پهلوان کاشی؛ رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهرهای بردسکن، خواف، سرخس، قوچان، کاشمر و کوهسرخ در وضعیت قرمز و بجستان، تربت حیدریه، جغتای، چناران، خلیل‌آباد، سبزوار، فریمان، داورزن، کلات، گناباد، مشهد و نیشابور در وضعیت نارنجی قرار دارند.
وی گفت: شهرهای باخرز، تربت جام، خوشاب، درگز، رشتخوار، صالح‌آباد و مه ولات در وضعیت زرد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی در شرایط آبی قرار دارند.  وی با بیان اینکه روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان افزایشی است، از عموم گروه‌های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند. 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۱۹ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۰۲ نفر از این بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.  پهلوان تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌ مراقبت‌های ویژه خراسان رضوی را ۱۰۱ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به 10 روز گذشته حدود ۳۴ درصد افزایش یافته است و بیشتر افرادی که در این بخش‌ها بستری هستند نسبت به تکمیل و یا دریافت واکسن کم توجهی داشته‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه