اختصاص هزار و ۹۷۶ میلیاردتومان برای احیای واحدهای نیمه‌تمام

اختصاص هزار و ۹۷۶ میلیاردتومان برای احیای واحدهای نیمه‌تمام

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از اختصاص هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای احیای واحدهای نیمه‌تمام این استان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور خبر داد.


​​​​​​​به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی مجتبی شریعتی‌فر افزود: در سفر رئیس جمهور به استان دو مصوبه در حوزه اقتصادی داشتیم که براساس یکی از آن‌ها هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان برای احیای واحدهای نیمه‌تمام اختصاص یافته است. در این راستا در مجموع 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶۸۳ واحد تولیدی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: با این تسهیلات برای 5هزار و ۴۰۰ نفر تثبیت اشتغال و برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد شد. سال گذشته هم حدود ۳۸۰ میلیارد تومان در این زمینه پرداختی داشتیم.
وی با بیان اینکه با این تسهیلات ۹ هزار و ۸۴۶ فقره وام ازدواج در خراسان جنوبی پرداخت شده است گفت: در تسهیلات مصوبه نخست سفر در حوزه اقتصادی به همه حوزه‌ها توجه شده؛ اما به حوزه کشاورزی توجه ویژه‌تری شده است.
وی گفت: با این تسهیلات، ایجاد واحدهای فناوری و کمک به تکمیل واحدهای نیمه‌تمام در شهرستان‌ها که این مزیت را دارند، مورد توجه واقع می‌شود.
شریعتی‌فر اظهار کرد: در این راستا با تأکید استاندار ۶۸۳ طرح با بیش از ۲ هزار طرح زیرمجموعه در حوزه محصولات استراتژیک کامل خواهند شد تا از خام‌فروشی جلوگیری شود. وی با اشاره به اینکه در این خصوص به طرح‌های اقتصادی با حداقل ۶۰درصد پیشرفت توجه شده است، افزود: در بخش گردشگری هم چند واحد اقامتگاهی در غرب استان برای تقویت گردشگری کویر که نیمه‌تمام رها شده، تکمیل خواهند شد. وی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی برای سرمایه‌گذاری اضافه کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، سال گذشته ۶۴ پرونده و امسال نیز تاکنون ۵۰ پرونده بررسی شده است.
شریعتی‌فر گفت: بر مبنای ارزیابی وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری، خراسان جنوبی به لحاظ واحدهای غیرفعالی که با حمایت این کارگروه فعال شده‌اند با ۱۰۸ واحد بعد از اصفهان در رتبه دوم کشور قرار دارد .

برچسب ها :
ارسال دیدگاه