اختفای کلاهبردار در پس پرده آگهی در «دیوار»

اختفای کلاهبردار در پس پرده آگهی در «دیوار»

فرمانده انتظامی شهرستان زبرخان گفت: فردی که در پوشش آگهی فروش موتورسیکلت از یک شهروند کلاه‌برداری کرده بود در تهران شناسایی شد.


​​​​​​​سرهنگ سلمانی مقدم افزود: یکی از ساکنان این شهرستان درباره کلاه‌برداری از وی در سایت دیوار تهران و فریب او در این سایت در پلیس فتا‌زبرخان طرح شکایت کرد.
وی افزود: با پیگیری‌های پلیس فتا شهرستان زبرخان مشخص شد آگهی فروش یک دستگاه موتورسیکلت به قیمت ۱۰ میلیون تومان که پیشتر در سایت دیوار بارگذاری شده و موجب فریب شهروند این شهرستان شد به ناگاه حذف شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان زبرخان تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته فرد کلاهبردار در تهران شناسایی و از طریق مقام قضایی ملزم به حضور در شهرستان زبرخان شد و پس از ارائه ادله مورد نیاز توسط مالباخته، ملزم به استرداد وجه دریافت شده به این شهروند شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه افرادی که از طریق اینترنت و سایت‌های نیازمندی اقدام به خرید محصول می‌کنند در خطر کلاه‌برداری هستند، افزود: ممکن است فردی اقدام به خرید مالی از این سایت‌ها نماید که مسروقه باشد و یا به طریق دیگری در دسترس مشتری قرار گرفته باشد و هر کدام می‌تواند برای خریدار مشکلاتی به بار آورد.
وی استفاده از صفحه پرداخت جعلی، ارسال رسید تقلبی برای فروشنده، دریافت هزینه ارسال کالا، فروش اجناس تقلبی، درخواست کمک‌های نقدی، دریافت بیعانه، دریافت وجه کالا از طریق واریز به حساب، فروش کالای قاچاق، کم‌فروشی و گرا‌ن‌فروشی را از روش‌های رایج کلاه‌برداری در سایت‌های اینترنتی بیان کرد و از همه شهروندان خواست نسبت به این موارد هوشیار باشند.

خبرنگار: نجم الشریعه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه