ممنوعیت ورود تورهای غیرمجاز به مناطق گردشگری

ممنوعیت ورود تورهای غیرمجاز به مناطق گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: لازمه برگزاری تور گردشگری در استان دریافت مجوز از اداره کل میراث فرهنگی است و تورهای غیرمجاز حق ورود به مناطق گردشگری را ندارند و با آن‌ها برخورد شدید می‌شود.
به گزارش ایرنا، هادی شاهوردی اظهار کرد: از ابتدای امسال سه مورد تبلیغات تور غیرمجاز در استان شناسایی شده و برخورد لازم با آن‌ها صورت گرفته است. 
وی افزود: حدود ۵۰ تور مجوزدار نیز از ابتدای امسال در استان برگزار شده و یا وارد جاذبه‌های گردشگری شده‌اند که مجوزهای لازم برای آن‌ها صادر شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی عنوان کرد: فقط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که دارای بند «ب» هستند می‌توانند با استفاده از راهنمای رسمی و کارت اقدام به برگزاری تور گردشگری کنند.
وی افزود: این تورها می‌توانند فرهنگی و تاریخی یا طبیعت‌گردی باشند اما تورهای تخصصی همچون بازدید از صنایع، گردشگری یا ورزشی که زیرشاخه اکوتوریسم هستند نیز مجوز برگزاری دارند.
شاهوردی با اشاره به وجود بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی از سوی وزارت گردشگری گفت: هرگونه تورگردانی بر اساس این بخشنامه‌ها باید دارای مجوز باشد در غیر این صورت با افراد خاطی برخورد خواهد شد.
وی یادآور شد: براساس آیین‌نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت طرح‌های خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به فعالیت مسافرتی و سیاحتی می‌کنند موظف‌اند مجوزهای لازم از مرجع مربوط را دریافت کنند در غیر این صورت نیروی انتظامی از فعالیت آن‌ها ممانعت می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بیشترین آسیب فرهنگی از تورهای غیرمجاز گردشگری و گردشگرنماهاست، عنوان کرد: گردشگری باید با رعایت حقوق و قوانین و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه