ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی استان مرکزی

ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی استان مرکزی

مرکزی    

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال‌زایی بهزیستی استان مرکزی گفت: این سازمان در استان مرکزی متعهد به ایجاد ۲ هزار و ۲۴۹ فرصت شغلی برای جامعه هدف است.


عبدالکریم یادگاری اظهار کرد: امسال ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ماده ۱۶ در قالب قرض‌الحسنه برای مددجویان بهزیستی تا سقف ۱۰۰میلیون تومان به ازای هر مددجوی تحت پوشش پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه بهزیستی استان مرکزی امسال متعهد به ایجاد ۲ هزار و ۲۴۹ فرصت شغلی است، گفت: بخشی از فرصت‌های شغلی جامعه هدف از محل تسهیلات تبصره ماده ۱۶ ایجاد می‌شود که حدود ۳۲ راهکار برای ایجاد اشتغال مددجویان تعریف شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال‌زایی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: افراد معلول، زنان سرپرست و دختران بالای ۳۵ سال خود سرپرست، معتادان بهبود یافته که دارای مجوز از بهزیستی هستند از جمله جامعه هدف برخوردار از این تسهیلات بوده که باید متناسب با نوع فعالیت، تسهیلات دریافت کنند.
یادگاری با اشاره به طرح «سی‌بی‌ار» ویژه مددجویان بهزیستی گفت: طبق طرح «سی‌بی‌ار» برای معلولانی که در روستا هستند و متناسب با تخصصی که دارند نیز تسهیلات بلاعوض در اختیارشان قرار می‌گیرد.
وی افزود: کارفرمایانی که برای مددجویان برنامه اشتغال‌زایی داشته باشند نیز به ازای هر مددجو تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند و کارفرما نیز باید به مدت پنج سال مددجو را بیمه کند و به منظور حمایت از کارفرما، سهم بیمه کارفرما از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه