صعود خوب ایران در لیگ ملت‌ها

خروس‌ها بر بام والیبال دنیا

صعود خوب ایران در لیگ ملت‌ها

در چارچوب فینال رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2022، از ساعت 23:30 تیم‌های آمریکا و فرانسه به مصاف هم رفتند که فرانسه با حساب 3-2 پیروز مسابقه و قهرمان رقابت‌های لیگ ملت‌های 2022 والیبال لقب گرفت.


تیم ملی والیبال فرانسه فینال لیگ ملت‌ها را توفانی آغاز کرد. آن‌ها در دو ست اول به راحت‌ترین شکل ممکن مقابل آمریکا پیروز شدند اما در ادامه شاگردان جان اسپرا به بازی برگشتند و در ست‌های سوم و چهارم قهرمان المپیک را شکست دادند. با این حال فرانسه در ست پنجم توانست روحیه از دست رفته خود را برگرداند و به پیروزی برسد تا شاگردان آندره‌آ جیانی فاتح VNL 2022 شوند. 
در مجموع مراحل مقدماتی (96) و نهایی (6) این رقابت‌ها 102 مسابقه برگزار شد و تیم‌های فرانسه، آمریکا، لهستان و ایتالیا در رتبه‌های اول تا چهارم قرار گرفتند.
تیم ملی والیبال ایران در مجموع 12مسابقه طی سه هفته مرحله مقدماتی موفق به شکست تیم‌های چین، استرالیا، آمریکا، کانادا، لهستان، اسلوونی و صربستان شد و در دیدار با تیم‌های هلند، ژاپن، بلغارستان، برزیل و ایتالیا نتیجه را واگذار کرد. در پایان مرحله گروهی، با هفت برد و 20 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار گرفت و سهمیه حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را بدست آورد.
شاگردان بهروز عطایی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها در شهر بولونیا ایتالیا نیز به مصاف لهستان رفتند و باوجود نمایشی تحسین برانگیز مغلوب تیم نخست رده‌بندی جهان شدند تا از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی باز بمانند و در رتبه هفتم لیگ ملت‌ها قرار گیرند و صعودی پنج پله‌ای نسبت به دوره گذشته این رقابت‌ها را تجربه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه