موکب‌های چهارمحال و بختیاری در مرز شلمچه مستقر می‌شوند

موکب‌های چهارمحال و بختیاری در مرز شلمچه مستقر می‌شوند

شهرکرد  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به ضرورت تسریع در اجرای مراحل عملیاتی زائرسرای‌ این استان در مرز شلمچه گفت: اگر چه این مکان‌ تا اربعین امسال آماده پذیرایی کامل از زائران نخواهد شد؛ اما اقدامات اولیه برای برپایی و استقرار موکب در این محل اندیشیده شده است.
محسن حسین‌میرزایی در نشست هماهنگی ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری افزود: کمیته‌ زیرساخت ستاد موظف است در کوتاه‌ترین‌ زمان، اجرای عملیات عمرانی در محل زائرسرای‌ استان در شلمچه را با جدیت دنبال کند.
وی با اشاره به اینکه امکان تکمیل عملیات عمرانی ساخت زائرسرا تا پیش از اربعین امسال میسر نخواهد شد، تصریح کرد: با این‌ وجود شرایط برای استقرار موکب‌های‌ استان در محل زائرسرا و ارائه خدمات به زوار حرم حسینی فراهم و در حال پیگیری است.
حسین‌میرزایی‌ بر ساماندهی شماره‌ حساب‌های‌ اعلام شده‌ برای جمع‌آوری نذورات مردمی مربوط به اربعین حسینی و تفکیک شماره حساب مربوط به جمع‌آوری کمک‌ها در ساخت زائرسرای‌ استان در شلمچه‌ نیز تأکید کرد و یادآور شد: تلاش شود تمامی تمهیدات لازم برای حضور باشکوه‌ زوار در مراسم پیاده‌روی‌ اربعین اندیشیده شود.
وی همچنین به نام‌نویسی بیش از5 هزار و ۷۰۰‌ نفر از مردم استان در سامانه سماح‌ اربعین تا ابتدای‌ مرداد امسال‌ اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه این‌ آمار در حال افزایش است و بسیاری از زائران زمان بازگشت خود را به طور دقیق مشخص نمی‌کنند باید آمادگی‌های‌ لازم برای پوشش مناسب موج بازگشت زائران در نظر گرفته شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه