مسیر زیبای تشرف

پروژه عمرانی پیوند صحن غدیر و ره‌باغ آیت‌الله واعظ طبسی(ره) کلید خورد

مسیر زیبای تشرف

آستان قدس رضوی در ادامه اجرای طرح‌های عمرانی پیرامون حرم مطهر رضوی، اجرای پروژه‌ای برای پیوند صحن غدیر با ره‌باغ آیت‌الله واعظ طبسی(ره) را آغاز کرد.


به گزارش آستان‌نیوز، ره‌باغ آیت‌الله طبسی یکی از زیباترین مسیرهای تشرف به حرم‌مطهر رضوی است که از خیابان آیت‌الله بهجت آغاز و به ورودی صحن غدیر ختم می‌شود. استقبال بسیار خوب زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) از این مسیر تشرف، این ره‌باغ را به یکی از مسیرهای پرتردد تبدیل کرده و سبب شده بستر مناسبی نیز برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و نمایشگاهی آستان قدس رضوی فراهم شود.
در همین راستا سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی پروژه‌ای را آغاز کرده که با تکمیل آن، بخش انتهایی این ره‌باغ تا ورودی صحن غدیر، زیباتر از وضعیت کنونی شده و فضایی دلنشین‌تر برای تشرف زائران فراهم کند. البته این تنها بخش روگذر و محوطه‌سازی طرح است و در بخش زیرسطحی نیز اقداماتی انجام خواهد شد.

اتصال زیرسطحی و محوطه‌سازی مسیر تشرف 
مهندس حیدر حیدری، معاون عمران سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی در این باره گفت: مطابق طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) و به منظور اتصال تراز زیرسطحی زیرگذر حرم مطهر به مجموعه زیرسطحی در حال احداث مجاور حرم مطهر، عملیات اجرایی پروژه پیوندگاهی صحن غدیر و ره‌باغ آیت‌الله واعظ طبسی، توسط سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر 
آغاز شده است.
وی ادامه داد: در این پروژه علاوه بر اتصال زیرسطحی، عملیات محوطه‌سازی شامل ایجاد فضای سبز، تأمین روشنایی و اجرای سنگفرش حدفاصل ره‌باغ و صحن غدیر تا دوربرگردان شیرازی نیز اجرا می‌شود که تسهیل عبور و مرور زائران را به همراه خواهد داشت.
مهندس حیدری مدت زمان پیش‌بینی شده اجرای این پروژه را حدود ۱۰ماه اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست، عملیات اجرای سازه بخش مرکزی با لحاظ کردن حداقل مسدودی مسیر تردد و همچنین عملیات مرتبط به سنگفرش ضلع شمالی پروژه در حال اجراست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه