اهدای ۱۶ هزار نسخه مجله تخصصی به مراکز علمی و فرهنگی

توسط مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی انجام شد

اهدای ۱۶ هزار نسخه مجله تخصصی به مراکز علمی و فرهنگی

رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای ۱۶هزار نسخه مجله موضوعی تخصصی به ۱۵ مرکز علمی و فرهنگی در کشور خبر داد. 


ابراهیم حافظی این اقدام را گامی در راستای صیانت از میراث علمی اسلامی، توسعه فرهنگ مطالعه، ترویج و تشویق جامعه پژوهشی به استفاده از جدیدترین مقالات مندرج در مجلات و حفاظت از آثار مکتوب برشمرد.
وی آثار اهدا شده را در حوزه‌های مختلف موضوعی نظیر اسلام و قرآن، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، فرهنگ، حقوق، اقتصاد، هنر و معماری، آموزش و پرورش، روان‌شناسی، فلسفه، ایران‌شناسی، علوم سیاسی و اجتماعی عنوان کرد.
حافظی تصریح کرد: این منابع متعلق به چهار دهه گذشته است و در شمار مجله‌های علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی بوده که پس از فهرست‌برداری و درخواست نیاز، به مراکز فرهنگی در مشهد و سایر استان‌ها تفکیک و ارسال شده است.وی دوره مجله‌های بخارا، دانشکده ادبیات مشهد و تهران و تبریز، مکتب وحی، سیمرغ، آستان حرم، هنر و مردم، گل آقا، هنر و معماری، معرفت فلسفی، درس‌هایی از مکتب اسلام، تاریخ اسلام، پژوهش‌های قرآنی، ایران شناخت، حسنا، قرآن‌شناخت، ارغنون، آینه پژوهش، تاریخ‌پژوهی، حافظ، فیلم‌نگار، گیله‌وا، جغرافیا و توسعه ناحیه‌ای، میقات حج و نمایش را از جمله منابع ارسالی عنوان کرد که برای این مراکز ارسال شده است.

اهدای ۴هزار نسخه از مجموعه اهدایی به کتابخانه ملی
حافظی همچنین افزود: بیش از ۴هزار نسخه این منابع، در اختیار کتابخانه ملی قرار گرفته تا برای تکمیل بخش مطبوعات این مجموعه بهره‌برداری شود.وی کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه تهران، مجلس شورای اسلامی، ملی ملک، وزیری یزد، دفتر تبلیغات اسلامی مشهد، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، میراث فرهنگی، حوزه علمیه مشهد، نهاد کتابخانه‌های عمومی و جامعه‌المصطفی را از جمله دیگر مراکزی برشمرد که از این مجلات بهره‌مند شدند.
رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، اهدا و مبادله نشریات مازاد با مراکز آرشیوی و فرهنگی را از برنامه‌های این اداره برای تأمین منابع مورد نیاز آرشیو آن برشمرد و تصریح کرد: مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی آمادگی دارد روزنامه و مجله‌های مازاد اشخاص و مؤسسات حقیقی و حقوقی را دریافت و با تبادل مجموعه چاپی و دیجیتال همکاری‌های دوجانبه داشته باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه