طرح مراقبت بهداشتی در مرزهای سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

طرح مراقبت بهداشتی در مرزهای سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

سیستان و بلوچستان

  استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح مراقبت بهداشتی در مرزهای استان اجرا می‌شود، گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت کرونا، جدی گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دُز یادآور، گامی اساسی در مبارزه با ویروس کروناست.
حسین مدرس خیابانی در نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده، شهرستان‌های زابل و دلگان در وضعیت زرد کرونایی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند.
وی افزود: تعداد ابتلا نسبت به هفته گذشته ۸۱۱ نفر و میزان بستری نیز ۸۲ نفر افزایش پیدا کرده است. استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طرح مراقبت بهداشتی مرزهای رسمی استان نیز از ۱۵اسفند ۹۹ اجرا شد که تاکنون افزون بر ۱۵۵هزار غربالگری مسافران، ۲۸ هزار و ۳۳۹ تست پی‌سی‌آر، ۱۵هزار و ۶۵۶ تست فوری و  ۵۵۸ نفر قرنطینه شدند.
مدرس خیابانی افزود: هر یک از افراد بالای ۱۸ سال که از آخرین نوبت تزریق واکسن وی ۶ ماه بگذرد، ملزم به تزریق دُز یادآور است.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در افزایش میزان واکسیناسیون تصریح کرد: همه مدیران، علما و روحانیون برای تزریق دُز یادآور پیش‌قدم شوند. استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی اذعان کرد: عزاداری‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌ها برگزار و همچنین مدارس و دانشگاه‌ها نیز در زمان مقرر بازگشایی خواهند شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه