کسب رتبه نخست دانشگاه محقق‌اردبیلی در شانگهای ۲۰۲۲

کسب رتبه نخست دانشگاه محقق‌اردبیلی در شانگهای ۲۰۲۲

اردبیل  

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ورود موفقیت‌آمیز این دانشگاه به رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۲ و کسب رتبه نخست کشور در رشته مهندسی مواد خبر داد.
داود سیف زاده از ورود موفقیت‌آمیز دانشگاه محقق اردبیلی به رتبه‌بندی موضوعی شانگهای برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: نظام رتبه‌بندی شانگهای که از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی است، در سال 2022 دانشگاه‌های جهان را در 54 رشته مختلف در پنج حوزه موضوعی کلی شامل حوزه‌های مهندسی(22 رشته)، علوم طبیعی(8 رشته)، علوم زیستی(4 رشته)، علوم پزشکی(6 رشته) و علوم اجتماعی(14 رشته) مورد ارزیابی قرار داده است.
وی افزود: خوشبختانه نه تنها اسم دانشگاه محقق اردبیلی برای نخستین بار در جمع 34 دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی به چشم می‌خورد، بلکه این دانشگاه موفق شده در رشته مهندسی مواد و مهندسی (Materials Science and Engineering) ، حائز رتبه نخست در بین دانشگاه‌های ایرانی و رتبه 400-301 در بین دانشگاه‌های جهان شود.
سیف زاده تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال 2022 مجموعاً اطلاعات مربوط به 5 هزار دانشگاه از سراسر دنیا را بررسی نموده و یک‌هزار و 800 دانشگاه برتر را که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی 2020-2016 در پایگاه Web of Science برخوردار بوده‌اند، حائز شرایط حضور در رتبه‌بندی تشخیص داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه