بهره‌برداری از ۱۰۰ پروژه بهداشتی تا پایان سال در گیلان

بهره‌برداری از ۱۰۰ پروژه بهداشتی تا پایان سال در گیلان

گیلان  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: ۲۷ پروژه در هفته دولت و بیش از ۱۰۰ پروژه بهداشت و درمان تا پایان سال در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.


ارسلان سالاری در مورد طرح‌های حوزه بهداشت و درمان در گیلان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده 100 پروژه بهداشت و درمان به ارزش 900میلیارد تومان در مدت شیوع کرونا در استان گیلان افتتاح شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه همچنین در ایام کرونا 700 تخت به ظرفیت تخت‌های استان افزوده، دو بیمارستان تالش و لنگرود و اورژانس بیمارستان رازی، فومن و انزلی افتتاح شده، گفت: در این مدت 200 تخت ویژه به استان افزوده شد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت بیش از 30 خانه بهداشت در شهرستان‌های مختلف استان تعمیر و در برخی شهرستان‌ها تکمیل شده است، تصریح کرد: در مدت زمان کرونا اورژانس هوایی در گیلان راه‌اندازی و 17 آمبولانس به ناوگان آمبولانس استان و 20 پایگاه اورژانس در شهرستان‌های مختلف افزوده شد.
سالاری با بیان اینکه در حوزه تجهیزات نیز اقدامات خوبی انجام شده عنوان کرد: همه شهرستان‌ها اکنون به سی‌تی‌اسکن مجهزند و 30دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی و 50 دستگاه دیالیز برای بیمارستان‌ها تهیه شد.
سالاری افزود: استان گیلان سالمندترین استان کشور است و هر چه سن بالاتر می‌رود به تبع بیماری زمینه‌ای نیز افزایش می‌یابد. از طرفی در ایام تعطیل، جمعیت گیلان به 3 برابر می‌رسد .

برچسب ها :
ارسال دیدگاه