پلمب کارخانه «خمیرمایه ناغان» با دستور قضایی

پلمب کارخانه «خمیرمایه ناغان» با دستور قضایی

چهارمحال و بختیاری  

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کیار از پلمب کارخانه خمیرمایه ناغان به علت ایجاد آلودگی‌های زیست‌ محیطی خبر داد.


رضا قاسمی رستمی جزئیات پرونده کارخانه خمیرمایه ناغان را تشریح کرد و گفت: روند پیگیری قضایی این پرونده از پنج سال پیش آغاز شد.
وی اظهار کرد: با شکایت اداره محیط زیست کیار پرونده‌ای برای بررسی و رسیدگی به موضوع آلودگی زیست‌ محیطی پساب این کارخانه در دادگاه شهرستان تشکیل شد.
وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های کارشناسی و آزمایشگاهی، روشن شدن ابعاد ماجرا و احراز تخلف صورت گرفته، رایزنی‌هایی با مالکان کارخانه برای رفع آلودگی و تصفیه پساب خروجی کارخانه صورت گرفت.
قاسمی با بیان اینکه به دلیل عدم اصلاح و رفع آلودگی، یک ماه پیش حکم پلمب کارخانه صادر شد، توضیح داد: با مکاتبات مالکان کارخانه و درخواست مهلت یک‌ ماهه برای رفع این مشکل، زمان خواسته شده در اختیار آنان قرار گرفت.
دادستان شهرستان کیار عنوان کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن آلودگی و بی‌توجهی مالکان به مساعدت‌های داده شده، مقرر شد تا یک هفته هیچ‌گونه مواد اولیه جدیدی وارد کارخانه نشود تا دستگاه‌ها کاملاً تخلیه شده و سپس کارخانه پلمب شود.
وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد نشدن اخلال در معیشت کارکنان و کارگران این کارخانه، بیمه بیکاری افراد شاغل در ایام پلمب فعال خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه