راه‌اندازی مزرعه خورشیدی  ۵۰۰ مگاواتی دراستان تهران

راه‌اندازی مزرعه خورشیدی  ۵۰۰ مگاواتی دراستان تهران

تهران


   مدیر عامل شرکت پالایش نفت تهران ضمن تأکید بر حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر از ساخت مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در راستای انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر برای نخستین بار در شرکت پالایش نفت تهران خبر داد.
حامد آرمان فر افزود: با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور نگاه‌ها نسبت به عملکرد پالایشگاه‌ها دقیق‌تر شده است. سال گذشته ۵۰ درصد از سوخت هوایی کشور از پالایشگاه تهران تأمین شد.
 آرمان فر چشم‌انداز آینده شرکت پالایش نفت تهران را حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان و اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تهران نخستین شرکت پالایشی کشور خواهد بود که در راستای انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگا واتی را خواهد ساخت که این مهم با برگزاری مناقصات در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد و در چشم‌انداز جدید نگاه ما علاوه بر تأمین سوخت، تأمین کننده انرژی کشور است.
وی گفت: باید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و به روزآوری واحدهای فرایندی به سمت پتروپالایشی شدن حرکت کنیم که گام‌های مثبتی در این خصوص برداشته شده است.
آرمان فر ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان با بهره‌برداری از پروژه CCR در سال ۱۴۰۳ با وجود چالش‌های موجود، گام بلندی در راستای سودآوری شرکت و همچنین رعایت الزامات محیط زیستی و کمک به بهبود هوای استان تهران برداریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه