روس‌ها به دنبال ترانزیت  از مرز سرخس 

روس‌ها به دنبال ترانزیت  از مرز سرخس 

سرپرست فرمانداری سرخس گفت: نمایندگان یک کنسرسیوم فعال در حوزه انرژی روسیه به‌تازگی با سفر به شهرستان مرزی سرخس امکان ترانزیت محصولات خود از طریق مرز سرخس و خاک ایران را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.


حسن نوری‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نمایندگان این کنسرسیوم انرژی روسیه هفته گذشته با پرواز اختصاصی از طریق فرودگاه سرخس وارد منطقه شدند و با مسئولان محلی و بخش خصوصی سرخس دیدار کردند.
وی ادامه داد: این مجموعه فعال در حوزه نفت، انرژی و پتروشیمی در مذاکرات خود مسیر ریلی سرخس - بندرعباس را برای ترانزیت سالانه 3میلیون تن محصولات پتروشیمی مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌اند.
سرپرست فرمانداری سرخس گفت: هفته گذشته قطار حامل کالای ترانزیتی روسیه به مقصد هند به این شهرستان وارد شد که بسیار با اهمیت بود و می‌تواند منشأ رونق بیشتر ترانزیت و تجارت از این مرز ریلی شود.مسئولان محلی سرخس حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در خصوص مشخصات این کنسرسیوم انرژی و مفاد گفت‌وگوها به خبرنگار ایرنا نشدند. پارسال 2/3میلیون تن از مبادلات تجاری خارجی کشور شامل صادرات، واردات و ترانزیت به ارزش 6/5میلیارد دلار از مرزهای جاده‌ای و ریلی این شهرستان انجام شد بر این اساس 7/1میلیون تن از این اقلام ترانزیت ورودی و حدود ۷۰۰هزار تن نیز ترانزیت خروجی است که بیشتر آن از طریق مرز ریلی سرخس صورت گرفته است. پایانه مرزی «سرخس» در شمال شرقی خراسان رضوی با قدمت ۲۸ ساله در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه