فردا اختتامیه نخستین جشنواره ملی «قصه‌گویی تبیین» در مشهد

فردا اختتامیه نخستین جشنواره ملی «قصه‌گویی تبیین» در مشهد

دبیر نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی تبیین از برگزاری اختتامیه این جشنواره در تاریخ پنجشنبه، ۳۰ تیرماه در مشهد خبر داد.


وجیهه رفائی درباره جشنواره قصه‌گویی تبیین اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه، جریان‌سازی تولید آثار قرآنی با استفاده از ظرفیت مؤسسات قرآن و عترت و تشکل‌های مردم‌نهاد دینی و توجه به کتاب قرآن به‌ عنوان دستورالعمل زندگی است.
وی با اشاره به اینکه متولی این جشنواره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و دبیرخانه آن در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرار دارد، افزود: تعمیق باورهای اعتقادی و دینی کودکان و نوجوانان از طریق پرداختن به قصه‌های قرآنی، پرورش حس زیبایی‌شناسی در نوع بازآفرینی قصه‌های قرآنی و آشنایی با داستان‌های قرآن کریم از دیگر اهداف این جشنواره است.
دبیر نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی تبیین تصریح کرد: قصه‌های قرآنی، مفاهیم معارفی برگرفته از قرآن مانند صداقت، ترویج فرهنگ مهربانی، کمک به دیگران، اقامه نماز و آثار آن و توجه به فرهنگ معنویت ازجمله موضوعاتی بوده که علاقه‌مندان می‌توانستند با مراجعه به قرآن کریم و کتاب‌های داستانی قرآنی در این جشنواره شرکت کنند.
رفائی با اشاره به اینکه ۲هزارو۵۶۹ اثر به جشنواره رسیده و علاقه‌مندان در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در این جشنواره شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به آثار ارسالی در قالب صوتی و تصویری، ۲۸ نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شده‌اند که در اختتامیه از آن‌ها قدردانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان از تمام استان‌ها، شهرستان‌ها و حتی روستاها در این جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: جشنواره قصه‌گویی تبیین با همکاری اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه