از اکران برخط «موقعیت مهدی» تا استقبال از فیلم‌های اجتماعی

نگاهی به وضعیت فروش فیلم‌های در حال اکران

از اکران برخط «موقعیت مهدی» تا استقبال از فیلم‌های اجتماعی

از میان فیلم‌های روی پرده این روزها، سینمای اجتماعی وضعیت قابل قبول‌تری نسبت به ماه‌های اخیر دارد و دو فیلم  «تی‌تی» و «علف‌زار» اکران خوبی را تجربه می‌کنند.


بر این اساس، فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده با در اختیار داشتن 361 سالن و نمایش در 4هزار و 571 سانس تا روز گذشته بیش از 151 هزار قطعه بلیت فروخته و فروش کلی فیلم را به 5 میلیارد و 490 میلیون تومان رسانده است. «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی نیز این روزها فروش خوبی دارد و رقیبانش را جا گذاشته است. این فیلم که از سوم خرداد ماه روی پرده سینماهای سراسر کشور رفت تا روز گذشته بیش از 361 هزار مخاطب داشته و 12 میلیارد و 561 میلیون تومان را به عنوان فروش کلی ثبت کرده است.
«زالاوا» فیلمی در ژانر اجتماعی و ترسناک به کارگردانی ارسلان امیری نیز اکران خود را از 8 تیرماه آغاز کرد و تا دیروز بیش از 24 هزار و 500 قطعه بلیت فروخته و فروش کلی فیلم را به 868 میلیون تومان رسانده است.
«پیتوک» به کارگردانی سیدمجید صالحی که از 5 تیرماه اکران شده با در اختیار داشتن 83 سالن و فروش 2هزار و 421 قطعه بلیت رقم 89 میلیون و 750 هزار تومان را ثبت کرده است. «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل نیز که از اول تیرماه اکران شده با فروش 17 هزار و 884 قطعه بلیت، فروش خود را به 600 میلیون تومان رسانده است.
فیلم سینمایی «بازیو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی که از 15 تیرماه اکران خود را آغاز کرده با در اختیار داشتن 189 سالن تا روز گذشته نزدیک به 460 میلیون تومان فروش داشته است. «طلاخون» نیز که از اول تیرماه اکران شده نزدیک به 21 هزار و 143 مخاطب داشته و 727 میلیون تومان را تا روز گذشته ثبت کرده است.
فیلم سینمایی «پدر و دختر» به کارگردانی خسرو ملکان از 22 تیرماه روی پرده سینماها رفته و در یک هفته گذشته با در اختیار داشتن پنج سالن و طی 11 سانس فقط 55 بلیت فروخته که فروشی معادل 2 میلیون و 287 هزار تومان را برایش به همراه داشته است.
«بی‌صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده که از 25 خردادماه به اکران درآمده نیز در یک ماه اخیر فروش 560 میلیون تومانی را در حالی بدست آورده که نزدیک به 16 هزار و 652 بلیت فروخته و 179 سالن در اختیار داشته است.
همچنین فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» که اکران خود را همزمان با میلاد امام رضا(ع) در سراسر کشور آغاز کرده تا روز گذشته 93 هزار و 144 قطعه بلیت فروخته و توانسته با نمایش در 290 سالن طی یک ماه و 10روز گذشته 2 میلیارد و 320 میلیون تومان فروش را ثبت کند. «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی که از 7 اردیبهشت ماه روی پرده است با در اختیار داشتن 500 سالن و فروش بیش از یک میلیون و 466 قطعه بلیت رقم 48 میلیارد و 392 میلیون تومان را برای فروش تا روز گذشته ثبت کرد.

«موقعیت مهدی» در اکران برخط 
در طرح جدید اکران برخط فیلم‌های سینمایی روز ایران و حمایت از آثار شاخص، از روز گذشته اکران «موقعیت مهدی» آغاز شده است. بلیت این فیلم با ۷۵ درصد تخفیف به ‌جای ۴۰ هزار تومان با ۱۰ هزار تومان در تلوبیون فروخته می‌شود. 

از فیلم‌های تازه چه خبر؟
چهارشنبه این هفته فیلم سینمایی «کوزوو» به کارگردانی میثم‌ هاشمی‌طبا با سرگروهی پردیس مگامال اکران خود را آغاز خواهد کرد و از ۱۹ مرداد هم فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد با سرگروهی پردیس سینمایی آزادی اکران خواهد شد.

خبرنگار: صبا کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه