ثبت جهانی لالجین موجب رونق گردشگری استان همدان شده است

ثبت جهانی لالجین موجب رونق گردشگری استان همدان شده است

همدان  

استاندار همدان با اشاره به ثبت جهانی شهر ملایر به عنوان شهر مبلمان و منبت و لالجین به عنوان شهر سفال گفت: ثبت این دو نشان جهانی صنایع دستی موجب رونق گردشگری و صنایع دستی در این استان شده است.


علیرضا قاسمی فرزاد در آیین گرامیداشت ششمین سالگرد جهانی شدن شهر لالجین افزود: در این میان دو شهر ملایر و لالجین استان همدان در این فهرست قرار دارند.
وی با بیان اینکه لالجین دارای یک قدمت تاریخی ۸۰۰ الی هزار ساله در زمینه هنر سفالگری است، اظهار کرد: قدمت تاریخی هزار ساله هنر سفالگری در استان همدان مایه مباهات هر ایرانی است.
استاندار همدان گفت: پنج مورد از ۱۴ شهر و روستای دارای نشان جهانی در این استان است.
وی با تأکید بر توجه و تقویت حوزه گردشگری به عنوان یکی از برنامه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار دولت مردمی و انقلابی سیزدهم گفت: هنر سفالگری، میراث گران‌بهایی است که از نسل‌های قدیمی‌ و هزار ساله تاریخ به ما رسیده است.
استاندار همدان با اشاره به اینکه نشان جهانی برای شهر لالجین از سوی سازمان علمی فرهنگی یونسکو تعیین شده که بر اساس بررسی‌های دقیق و شایسته بوده است، تأکید کرد: هنرمندان سفالگر شهر لالجین، چیره‌دست و در دنیا شاخص‌اند.
قاسمی فرزاد گفت: خیلی از گردشگران دنیا به خاطر بازدید از شهر لالجین و هنر زیبای سفالگری به استان همدان سفر می‌کنند. برهمین اساس آماده کردن زیرساخت‌های حوزه گردشگری، از برنامه‌های اولویت‌دار در طرح توسعه استان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه