انتقام سخت از قزاقستان

بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۲ - اندونزی

انتقام سخت از قزاقستان

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، دیروز به مصاف قزاقستان رفت که در پایان با حساب ۹۶ - ۶۰ حریف خود را با ۳۶ امتیاز اختلاف شکست داد تا انتقام دو باخت مقابل قزاق‌ها در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ را بگیرد. در این دیدار شاگردان سعید ارمغانی ۳۱ ریباند دفاع و ۱۴ ریباند حمله را مقابل ۱۹ و ۱۵ ریباند دفاع و حمله قزاقستان به ثبت رساندند.
تیم ملی ایران ۲۵ حمله موفق روی اشتباهات حریف، ۳۳ ضد حمله موفق، ۱۳ اقدام موفق در موج دوم حملات، ۴۴ اقدام موفق در منطقه رنگی و ۳۷ پرتاب موفق را خارج از منطقه رنگی به ثبت رساند.
تیم ملی قزاقستان نیز ۱۶حمله موفق روی اشتباهات حریف، ۱۷ضد حمله موفق، ۹حمله موفق در موج دوم حملات، ۱۸ اقدام موفق در منطقه رنگی و ۳۰پرتاب موفق خارج از منطقه رنگی را به ثبت رساند.
حامد حدادی سنتر و کاپیتان تیم ملی ایران، با کسب ۱۲ امتیاز، ۱۰ ریباند، پنج پاس گل، یک توپ ربایی و یک بلاک ضمن ثبت دبل‌دبل، با تأثیرگذاری۲۲ بهترین بازیکن زمین شد.
ایران در سومین و آخرین بازی دور مقدماتی ساعت 15 روز یکشنبه به مصاف ژاپن می‌رود تا تیم برنده به عنوان صدرنشین مستقیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

نقطه قوت ایران از زبان ارمغانی
سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران توضیح داد: در این بازی بازیکنان ما دفاع فوق‌العاده خوبی را انجام دادند که دلیل اصلی پیروزی ما در این بازی بود. با دفاع خوب ما بود که برنامه‌های قزاقستان در حملات عملی نشد. او با تأکید بر دفاع تیمی خوب بازیکنان ایران گفت: امروز روز خوبی برای بسکتبال ایران بود و قزاقستان را خوب آنالیز کرده بودیم. می‌دانستیم چه چیزی می‌خواهیم. دفاع خوب موجب شد در ضدحملات گل‌های راحتی بزنیم و با نتیجه خوبی پیروز شویم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به پشت سر گذاشتن تمرینات خوب، توضیح داد: در یک ماه اخیر آماده‌سازی خوبی را انجام داده‌ایم. از نظر فیزیکی و روحی شرایط تیم خوب است و امیدوارم بازی‌های مداوم در این تورنمنت نیروی تیم ما را نگیرد تا کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. او گفت: از اواسط بازی تیم اصلی را بیرون کشیدیم تا برای بازی بعد استراحت کنند. با توجه به اختلاف امتیاز ایجاد شده نیاز نبود بازیکنان اصلی را تحت فشار بگذاریم. خوشبختانه نیمکت‌نشینان ما هم عملکرد مناسبی داشتند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه