زنگ خطر ورود مسافران واکسن‌نزده به مشهد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد 

زنگ خطر ورود مسافران واکسن‌نزده به مشهد


جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نگرانی ما حجم بالای مسافرانی است که در روزها و هفته‌های آینده راهی مشهد خواهند شد. اگر این‌ مسافران واکسن نزده باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن را رعایت نکنند، ممکن است با پیک آمار مبتلایان نسبتاً بالا مواجه شویم.
به گزارش ایسنا، ایوب توکلیان اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین کار ما اطلاع‌رسانی به مردم برای واکسیناسیون است. همچنین افزایش پایگاه‌های واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفته تا مردم بتوانند با مراجعه به آن واکسیناسیون خود را انجام دهند. در حال حاضر به تمام مراکز درمانی و درمانگاه‌های سرپایی در سطح شهر آخرین دستورالعمل‌ها برای کووید۱۹ را یادآوری کرده و هشدار آماده‌باش به تمام مراکز اعلام شده است.
وی ادامه داد: در بیمارستان‌های دانشگاهی تخت‌های کووید را نشان‌دار کرده‌ایم. هم ‌اکنون در سطح شهر مشهد در صورت ضرورت 2هزار و 500 تخت بیمارستانی برای بیماران کووید۱۹ آماده خدمات‌دهی است. پایش تجهیزات مربوط به اکسیژن‌رسانی به بیماران کرونایی در دست اجراست و نواقص موجود نیز به سرعت در حال برطرف شدن است.
توکلیان خاطرنشان کرد: آمار افزایشی کنونی عمدتاً مربوط به بیماران سرپایی است که به سطح بستری نرسیده‌اند اما اگر تعداد بیماران بستری افزایش پیدا کند، بخش‌هایی که به کووید۱۹ اختصاص داده شده بود و در حال حاضر تغییر کاربری داده‌اند، دوباره برای بستری بیماران کووید در نظر گرفته خواهند شد.
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: اگر آمار بیماران بستری افزایش شدیدی پیدا کند، قطعاً تمام بیمارستان‌های دانشگاهی، دولتی، غیردولتی، خصوصی، خیریه، نظامی و... باید از همه ظرفیت‌های خودشان استفاده کرده ‌و به بیماران کرونایی خدمات ارائه دهند. در حال حاضر بیمارستان‌های معدودی است که امکان پذیرش برای بستری بیماران کووید۱۹ را دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه