ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی در خراسان شمالی

ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی در خراسان شمالی

مدیر روابط کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از شناسایی ۱۶ نفر از اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز در این استان مشغول به کار بودند در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: به کارگیری اتباع خارجی در خراسان شمالی ممنوع است.
قربانعلی نباتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تعداد اتباع غیرمجاز به کار گرفته شده طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به کل سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: در مجموع در سال گذشته ۱۰ نفر از اتباع غیرمجاز مشغول به کار در این استان شناسایی شده بودند. وی گفت: بیشتر این افراد در ساخت و ساز ساختمان و یا چوپانی مشغول به کار بوده‌اند. افزایش مهاجرت افغانستانی‌ها از افغانستان یکی از دلایلی بوده که به کارگیری آن‌ها در استان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: به کارگیری اتباع بیگانه در این استان به دلیل اینکه نیروی کاری که این افراد می‌خواهند به جای آن‌ها مشغول به کار شوند به اندازه کافی وجود دارد، ممنوع است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز بیان کرد: به ‌کارگیری اتباع خارجی در کارگاه‌های خراسان شمالی و عدم رعایت قانون توسط کارفرمایان موجب جریمه و معرفی به مراجع قضایی خواهد شد.
مهدی اسلام‌خواه افزود: مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه خواهد بود.
وی تصریح کرد: مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار هر‌گونه به ‌کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و به صراحت اعلام‌ شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به خدمت بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه