آموزشگاه روستایی آزاد فنی و حرفه‌ای در قزوین فعال شد

آموزشگاه روستایی آزاد فنی و حرفه‌ای در قزوین فعال شد

قزوین

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: نخستین آموزشگاه روستایی آزاد (بخش خصوصی) فنی و حرفه‌ای در شهرستان البرز فعال شده است.


سید محمود عرب با اعلام این خبر افزود: این آموزشگاه با مسئولیت بخش خصوصی در رشته‌های مختلف از جمله کشاورزی شامل پرورش زنبور عسل و پرورش قارچ به متقاضیان مهارت می‌آموزد.
وی یادآورشد: آموزش بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی نیز در دستور کار این آموزشگاه قرار دارد که می‌تواند در اشتغال‌زایی روستاییان نقش مؤثری داشته باشد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین افزود: با هدف تقویت و توسعه مهارت بین روستاییان و همچنین حمایت از بخش خصوصی تلاش داریم نظیر این آموزشگاه‌ها را در سایر نقاط روستایی به ویژه روستاهای پرجمعیت فعال کرده و راه‌اندازی نماییم.
عرب با بیان اینکه مهارت‌هایی به روستاییان آموزش می‌دهیم تا آنان را در زمینه‌های شغلی مرتبط با روستا به ویژه کشاورزی و دامپروری توانمند کند، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی که برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده منطبق بر ظرفیت‌های روستاهاست و موجب ماندگاری روستاییان در محل زندگی و اشتغال‌زایی و درآمدزایی آنان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش دولتی آموزش‌هایی برای روستاییان تدارک دیده‌ایم؛ اما امکانات، تجهیزات و نیروهای این بخش برای زیرپوشش قرار دادن جامعه روستایی محدود است و ناگزیر هستیم از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه