سرمایه‌گذاری پنج کشور در ۲۵ طرح اقتصادی مازندران تأیید شد

سرمایه‌گذاری پنج کشور در ۲۵ طرح اقتصادی مازندران تأیید شد

مازندران  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از تأیید سرمایه‌گذاری پنج کشور به ارزش ۲۳ میلیون دلار در ۲۵ طرح اقتصادی مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.


حسن خیریانپور افزود: با رایزنی‌ مسئولان ارشد استان، سرمایه‌گذاری کشورهای قطر، عمان، کویت، امارات و روسیه در حوزه گردشگری، انرژی و صنعت استان تأیید شد و به زودی این طرح‌ها در گام اجرایی قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه سال گذشته مجوز دو طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۱۰ میلیون دلار برای فعالیت در حوزه‌های تولید و صنعت مازندران از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی جمهوری اسلامی ایران صادر شد، خاطر نشان کرد: با وجود تحریم‌های کشورهای غربی؛ اما با دیپلماسی اقتصادی فعال دولت سیزدهم و پیگیری‌های استاندار، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ماه‌های گذشته در مازندران چشمگیر و قابل توجه بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران همچنین از پیشنهاد سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه انرژی به ارزش 2.5 میلیون دلار در قالب سه طرح در مازندران خبر داد و گفت: این طرح‌ها اکنون از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی است.
خیریانپور اضافه کرد: 5.9 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی هم سال گذشته در قالب دو طرح نیروگاه مولد مقیاس کوچک شهرستان آمل و یک طرح در حوزه درمان شهرستان چالوس جذب شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه