«تاج»غافل‌گیری بر سر فوتبال

رئیس سابق برای بازگشت ثبت‌نام کرد

«تاج»غافل‌گیری بر سر فوتبال

تکلیف نامزدهای متقاضی حضور در انتخابات فوتبال با پایان مهلت نام‌نویسی روشن شد و حالا باید دید کمیته برگزاری انتخابات پس از بررسی مدارک و مستندات ارائه شده توسط نامزدها مجوز حضور در انتخابات را به چه کسانی ارائه خواهد کرد؟


از گوشه‌وکنار خبر می‌رسد در این دوره اکثریت قریب به اتفاق نامزدها به نفع یک جریان خاص از رقابت کنار بروند.
یکی از نامزدهای جدی که پس از رفت و برگشتی دو ساعته اعلام کاندیداتوری کرد، سرپرست فدراسیون بود، ماجدی برای نواب رئیس اول و دوم خود صوفی و درودگر را پیشنهاد داده اما به نظر 
می رسد با توجه به عملکرد وی در این مدت کوتاه مجمع اقبال چندانی به انتخاب وی نداشته باشد.
یکی دیگر از نامزدهای جدی مهدی تاج رئیس پیشین فدراسیون بود. تاج که فعالیت‌های چراغ خاموشی در روزهای گذشته داشته، مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده را به عنوان نواب پیشنهادی خود معرفی کرده است. بسیاری از کارشناسان شانس انتخاب نبی و مهدی تاج را بسیار بالا می‌دانند، به ویژه اینکه آن‌ها قنبرزاده را نیز به عنوان یکی از نواب رئیس در کنار خود دارند.
حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران یکی از چهره‌های تأثیرگذار در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به شمار می‌رود. بهاروند قصد ورود به انتخابات را بعد از ائتلاف با میرشاد ماجدی و منصور قنبرزاده داشت و این دو چهره را به عنوان نواب پیشنهادی خود معرفی کرد، اما بعد از انصراف ماجدی و قنبرزاده، حیدر بهاروند ثبت‌نام خود را نهایی نکرد تا این‌گونه حضور او در انتخابات هشتم شهریورماه منتفی شود.
عزیزالله محمدی رئیس سابق سازمان لیگ و نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال در دوره نخست مدیریت علی کفاشیان، نخستین چهره سرشناسی بود که برای ورود به کارزار انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کرد. محمدی در کنار خود، علی فتح‌الله زاده مدیرعامل سابق استقلال را به عنوان نایب‌رئیس اول و محمدرضا کافی مدیرعامل مس سونگون را به عنوان نایب‌رئیس دوم پیشنهاد داده است.
مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال به صورت رسمی ضمن رد شایعات از ادامه فعالیت خود در نقش مدیرعامل آبی‌پوشان پایتخت خبر داد و اعلام کرد برنامه‌ای برای ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد.
علیرضا اسدی دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال در واپسین دقایق ثبت‌نام کرد.او صادق رئیسی‌کیا مدیرعامل سابق باشگاه راه‌آهن را نایب‌رئیس اول و واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال را به عنوان نایب‌رئیس دوم معرفی کرد.
واعظ آشتیانی به جز نام‌نویسی به عنوان نایب‌رئیس دوم، خود در ائتلاف با علیرضا اسدی به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هم ثبت‌نام کرد و از علیرضا اسدی و صادق رئیسی‌کیا به عنوان نواب پیشنهادی خود نام برد.
محمد آخوندی عضو فعلی شورای اسلامی شهر تهران که سابقه عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، سایپا و نساجی مازندران را در کارنامه خود دارد و همچنین در دوره مدیریت محمد علی‌آبادی، سخنگوی اسبق سازمان‌تربیت بدنی بود، در آخرین دقایق ثبت‌نام کرد.

چه کسی جانشین سراجی می‌شود؟
محمدرضا ساکت ، حمیدرضا گرشاسبی، محمد رجاییان، اسماعیل حیدرپور و محمدرضا کافی از جمله چهره‌های سرشناسی هستند که برای عضویت در هیئت‌رئیسه اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. پس از عزل مهرداد سراجی، کرسی نماینده باشگاه‌ها در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال خالی شده و در انتخابات پیش‌رو قرار است جانشین سراجی انتخاب شود.

خبرنگار: سینا‌ حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه