آمریکا سرافکنده مقابل جوانان ایران

مقابل برزیل، حریف خستگی نشدیم

آمریکا سرافکنده مقابل جوانان ایران

چهارمین روز هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال 2022 در گروه مردان دیروز با 6 دیدار در دو شهر کوئزون فیلیپین و صوفیه بلغارستان پیگیری شد که تیم‌های ملی والیبال برزیل و ایران از ساعت 18 به وقت تهران به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی دو تیم نمایش خوبی داشتند که تیم ملی ایران نتوانست از پس حریف قدرتمند خود بربیاید و با نتیجه3 بر 0  بازی را به طلایی پوشان واگذار کرد. 
تیم ملی والیبال ایران که پنجشنبه شب با شکست آمریکا به برد ارزشمندی در این رقابت‌ها دست یافت، در هفتمین مسابقه خود کار بسیار سختی پیش رو داشت؛ زیرا در کمتر از 19 ساعت بعد از مسابقه با آمریکا، باید با برزیل پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها روبه‌رو می شد که همین عامل باعث تحلیل قوای جسمانی و ذهنی بازیکنان جوان ایران شد.
دو تیم ایران و برزیل در طول تاریخ 18 بار به مصاف یکدیگر رفته بودند که ایران تنها سه بار فاتح میدان بوده است.برزیل در 6 دیدار قبلی سه برد برابر استرالیا، اسلوونی و صربستان بدست آورده بود و در تقابل با آمریکا، چین و لهستان نتیجه را واگذار کرده بود. در مجموع 31 دوره برگزار شده لیگ جهانی (28 دوره) و لیگ ملت‌ها (سه دوره) تیم ملی والیبال مردان برزیل با 10 قهرمانی، هفت عنوان نایب قهرمانی و چهار نشان برنز و مقام سومی، 21 بار روی سکو رفته است به همین دلیل عنوان پرافتخارترین تیم را در اختیار دارد.
تیم ایران نیز مقابل تیم‌های چین، استرالیا و آمریکا فاتح میدان شده بود و برابر تیم‌های هلند، ژاپن و بلغارستان مغلوب شده بود.پیروزی ارزشمند مقابل آمریکا در شرایطی بدست آمد که عطایی و شاگردانش زیر فشار شدید انتقادات به خصوص بعد از باخت مقابل بلغارستان قرار داشتند و ققنوس‌وار موفق شدند مقابل آمریکای پر مدعا کاری کنند کارستان. این نخستین ناکامی آمریکایی‌ها در این رقابت‌ها بود که توسط ایرانی ها رقم خورد.

اعتراف جالب سرمربی آمریکا
جان اسپرو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا با بیان اینکه ایران در مسابقه با این تیم عالی بازی کرد، گفت: ایران خیلی خوب بازی کرد و مستحق پیروزی بود. من اصلاً از نمایش بازیکنان ایران شگفت زده نشدم، چرا که چند ویدئو از آن‌ها دیده و از کیفیت آن‌ها به وجد آمده بودم. ما مثل سایر دیدارهای این تورنمنت سرحال نبودیم. عملکرد خوبی نداشتیم و نتوانستیم دریافت‌های خوبی داشته باشیم. 

عطایی: اتفاق خاصی رخ نداده
بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال  پس از پیروزی تیمش برابر آمریکا اظهار کرد: خدا را شاکریم که بازیکنان مزد تلاششان را گرفتند. بعد از چند باخت فشار زیادی را تحمل کردیم که این موضوع به دلیل تجربه کم بازیکنان بود. وی افزود: امروز بازیکنان توانستند کیفیت خوبی را از خودشان نشان دهند و در شرایط سخت موفق شدند. البته اتفاق خاصی رخ نداده به هر حال مسابقات طولانی و سخت است و یکی از بازی‌هایی را که باید انجام می‌دادیم و به موفقیت می‌رسیدیم را پشت سر گذاشتیم.خوشحالم که پیروز شدیم و مردم خوشحال شدند. امیدوارم مسیر برای ایران هموارتر شود و بازیکنان عملکردی را نشان دهند که در نهایت موجب شادی مردم شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه