پایان عصر قراردادهای نجومی در استقلال

خطیر: ضمانت حل مشکلات مالی را نمی‌دهم

پایان عصر قراردادهای نجومی در استقلال

یکی از چالش‌های بزرگ باشگاه استقلال در طول سال‌های اخیر بدون شک موضوع بی‌نظمی مالی در فرایند پرداخت‌های این مجموعه به بازیکنان، مربیان و سایر افرادی بوده که با این باشگاه همکاری داشتند.


بی‌نظمی عجیب در فرایند پرداخت و عدم تسویه حساب در زمان مقرر با افراد طرف قرارداد سبب شده میزان بدهی‌های این باشگاه به شکل بی سابقه‌ای افزایش یابد، به شکلی که امروز بخش قابل توجهی از افرادی که با این باشگاه همکاری داشتند از استقلال طلب دارند و امیدوارند با تعیین تکلیف مالکیتی باشگاه موضوع طلب آن‌ها نیز حل و فصل شود.
اما این مسئله تنها بخشی از چالش بزرگ پیش روی بازیکنان استقلال است، دغدغه بزرگ امروز مدیران کنونی پس از فرایند واگذاری، مطالبه جدی بازیکنان استقلال در خصوص حقوق معوقه آن‌هاست، شاگردان جواد نکونام که ابتدای فصل مجبور شدند بخش قابل توجهی از رقم قراردادشان را به بهانه رعایت سقف قرارداد کاهش دهند، تصور می‌کردند پس از تغییر رقم قرارداد، مدیران استقلال به موقع و بدون تأخیر مطالبات آن‌ها در فصل جاری و فصل قبل را بدون کوچک‌ترین مشکلی پرداخت خواهند کرد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه سریال بدقولی خطیر و هیئت مدیره استقلال سبب ایجاد چالشی سخت میان بازیکنان و کادر مدیریتی شد تا بازیکنان برای وصول مطالبات سنگین خود لب به اعتراض باز کنند.
در کش و قوس این اتفاقات و جدل‌های تند، موضوع واگذاری مالکیت این ذهنیت را برای بازیکنان و مربیان استقلال به وجود آورده که می‌توانند بدون کوچک‌ترین دردسری مطالبات معوقه خود را وصول کنند و برای فصل جدیدی رقمی را پیشنهاد دهند که جبران اتفاقات فصل جاری نیز شکل گیرد.
آن‌ها از همین حالا متوجه شدند مدیرعامل کنونی به احتمال زیاد فصل آینده در مسئولیت فعلی حضور نخواهد داشت، به همین دلیل با توجه به تغییرات مدیریتی در رأس باشگاه و دگرگونی در سیستم مدیریتی و مالی استقلال می‌توانند به بهانه تمدید قرارداد با بسته پیشنهادی جدید وارد فضای مذاکره شوند تا به این ترتیب بتوانند مشکلات مالی خود در طول این سال‌ها را برطرف کنند.
اما قطعاً موضوع به همین سادگی هم نخواهد بود، چون مجموعه مدیریتی جدید بر اساس بودجه مصوب و مشخص تیمداری خواهند کرد، از طرفی قطعاً آن‌ها نیز محدودیت‌هایی برای پرداخت و عقد قرارداد خواهند داشت که این مسئله می‌تواند با نگاه بازیکنان کاملاً در تضاد باشد، اما از آنجا که مجموعه مدیریتی پتروشیمی امیرکبیر متعهد شده بدهی‌های انباشت شده استقلال را پرداخت کند، قطعاً مطالبات بازیکنان، کادر فنی و سایر طلبکاران پرداخت خواهد شد، اما درباره اینکه آیا آن‌ها با رقم‌های فضایی بازیکنان که طبیعتاً رشد تصاعدی داشته موافق باشند، بعید به نظر می‌رسد.
با این حال پس رونمایی از تیم مدیریتی جدید استقلال زوایای جدیدی از این چالش آشکار خواهد شد و آن‌گاه باید دید نگاه مدیریت جدید در این خصوص چه خواهد بود، اتفاقی که تنها دستاوردش استرس و نگرانی هواداران خواهد بود.

خطیر شانه خالی کرد
علی خطیر در حاشیه مراسم آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: به همه هواداران استقلال این اتفاق تاریخی را تبریک می‌گویم. ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حافظه هر استقلالی باقی خواهد ماند و به جرئت می‌توانم بگویم پس از قهرمانی استقلال در آسیا در سال ۱۳۷۰ این بهترین اتفاق بوده است. 
مدیرعامل باشگاه استقلال در رابطه با برطرف شدن مشکلات مالی باشگاه استقلال تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید دوستانمان در هلدینگ خلیج فارس چه برنامه‌هایی برای اداره باشگاه دارند. مطمئنم هواداران در آینده اخبار خوبی را خواهند شنید. من نباید ضمانت بدهم که استقلال دیگر مشکل مالی نداشته باشد، اما تمام سعیمان را خواهیم کرد تا به بهترین شکل ممکن برنامه‌های باشگاه پیش برود.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه