فرار صهیونیست‌ها پنج برابر شد!

افشاگری وب‌سایت فرانسوی از یک معضل بزرگ گریبانگیر رژیم اسرائیل

فرار صهیونیست‌ها پنج برابر شد!

با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ علیه نوار غزه، شواهد موجود حاکی از آن است شهرک‌نشینان صهیونیست به دنبال فرار از سرزمین‌های اشغالی بوده و مهاجرت معکوس، به بحرانی بزرگ برای اشغالگران بدل شده است. در تحقیقی که توسط وب‌سایت فرانسوی «اوریون 21» انجام شد، آمده است: اسرائیلی‌ها به‌طور بی‌سابقه‌ای ناراضی هستند و از ناشناخته‌ها و نبود شفافیت، دچار شوک، تنش و ترس شده‌اند.


این رسانه به روایت صهیونیست‌هایی استناد کرده که سرزمین‌های اشغالی فلسطین را ترک کرده و به دنبال رفتن به کشوری هستند که از آنجا آمده‌اند. «اوریون 21» همچنین از افزایش چشمگیر افرادی خبر داد که به دنبال دریافت گذرنامه غربی هستند و تأکید کرد: اسرائیلی‌ها به‌شدت از وضع کنونی پس از گذشت هفت ماه از جنگ علیه غزه ناخرسند هستند و بر این باورند در سایه جنگ، اوضاع خوب نیست و اسرائیل زباله‌دان شده است.
به نوشته این رسانه فرانسوی، منابع عالی‌رتبه دیپلماتیک اروپایی به درخواست اسرائیلی‌ها از کنسولگری کشورهای غربی برای دریافت گذرنامه اشاره می‌کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر بیشتر شده است. این گزارش نشان داد حدود 5میلیون اسرائیلی در حال حاضر گذرنامه دیگر کشورها را دارند، یعنی تقریباً نیمی از اسرائیلی‌ها!
پیش از این، گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی ثابت می‌کرد عملیات «طوفان‌الاقصی» به افزایش نارضایتی به‌ویژه میان مهاجران تازه وارد افزوده است. براساس آمار رسمی، هزاران نفر از 7 اکتبر تا دسامبر 2023 پس از تخلیه شهرک‌های اطراف نوار غزه، آنجا را ترک کرده‌اند. بر اساس داده‌های اداره مرکزی آمار اسرائیل، شمار شهرک‌نشینانی که تا پایان سال 2020 فلسطین اشغالی را ترک کردند به 756هزار تن رسید؛ این تعداد تا پایان سال 2022 به 900هزار تن افزایش یافت، اما پس از هفتم اکتبر گذشته، این آمار به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. وب‌سایت خبری ویزای شینگن اروپا هم فاش کرد علاقه اسرائیلی‌ها به درخواست شهروندی پرتغال 68درصد، فرانسه 13درصد، آلمان 10 درصد و لهستان با همین نرخ تا دسامبر 2023 افزایش یافته است. روزنامه‌های اسرائیلی اذعان می‌کنند مهم‌ترین دلیل این مهاجرت معکوس، از دست دادن احساس امنیت شهرک‌نشینان به دلیل افزایش عملیات مقاومت فلسطین پس از عملیات طوفان‌الاقصی است.

خبرنگار: خالدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه