دعوت قاضی‌القضات از منتخبان ملت برای بازدید از مراکز قضایی

دعوت قاضی‌القضات از منتخبان ملت برای بازدید از مراکز قضایی


​​​​​​​رئیس قوه قضائیه در دیدار با منتخبان مجلس دوازدهم گفت: تأکید داریم شما نمایندگان مجلس بیایید و از نزدیک ببینید آیا ما در مراکز و مراجع مختلف قضایی از جمله دادگستری‌ها، سازمان زندان‌ها، سازمان بازرسی و... آیا قوانین وضع شده توسط شما در مجلس را به‌درستی اجرا می‌کنیم یا خیر؟ تأکید داریم شما زندان‌ها را از نزدیک ببینید و اگر مشکلی مشاهده کردید به من منتقل کنید و یا آن را در پشت تریبون مجلس بگویید؛ اگر آن مسئله و مشکل، وارد است باید رفع کنیم و اگر وارد نیست، آن را توضیح دهیم و تبیین کنیم.
وی ادامه داد: در برخی نقاط ما از اولیات کار نیز محروم هستیم و با توجه به این حجم کار، قاضی و کارمند و امکانات کافی نداریم. در نتیجه همین تعاملات و بازدید‌های نمایندگان مجلس از مراکز مختلف قضایی، شاهد بودیم که بعضاً در صحن علنی مجلس و از پشت تریبون مجلس، نمایندگان به بیان مسائل و مشکلات دستگاه قضایی پرداختند و گفتند چگونه توقع داریم قوه قضائیه با این میزان امکانات و بودجه بتواند یک کار متقن و بدون عیب انجام دهد.
 قاضی‌القضات گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای نحوه تعامل میان قوه قضائیه و مجلس تدوین و به واسطه این کار در تهران و همه استان‌های کشور، کارگروه‌هایی تشکیل شده که هر سه ماه یک‌بار جلساتی را برگزار می‌کنند و در آن کارگروه‌ها، تعدادی از نمایندگان استان  مربوط حضور دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه