حمله یک انتحاری به سفارت ایران در پاریس

حمله یک انتحاری به سفارت ایران در پاریس

پلیس فرانسه می‌گوید مردی را که روز جمعه ۱۹ آوریل (۳۱فروردین) با تهدید انفجار نارنجک و فعال کردن کمربند انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، بازداشت کرده است.


به گزارش یورونیوز؛ لوران نونز، فرمانده پلیس پاریس گفت با وقوع این رویداد، مقامات کنسولگری ایران با پلیس تماس گرفته و درخواست مداخله کرده‌اند.
این فرد حامل هیچ گونه مواد منفجره‌ای نبوده و پس از مذاکره، خود را تسلیم کرده است. فرد دستگیر شده که حدوداً ۶۰ ساله است، در ماه سپتامبر گذشته نیز به دلیل پرتاب کوکتل مولوتف به کنسولگری ایران بازداشت شده بود. او به خاطر این اقدام، به هشت ماه زندان قطعی، دو سال زندان تعلیقی و نیز ممنوعیت سفر به پاریس محکوم شده بود.
به گفته دادستانی پاریس، مظنون در ساعت 2:50 بعدازظهر هنگام خروج از کنسولگری ایران، جایی که گفته می‌شود «تهدید به اقدام خشونت‌آمیز» کرده بود، دستگیر شد. دادستانی تصریح کرد: «این مرد به تنهایی بیرون آمد و در این مرحله هیچ گونه مواد منفجره‌ای نه نزد وی و نه در محل مشاهده نشد». فرد مهاجم گفته است می‌خواهد انتقام برادر کشته‌ شده‌اش را بگیرد. آرمین عارفی، خبرنگار مجله لوپوئن از قول یک منبع در کنسولگری فرانسه توییت کرد این مرد پس از گرفتن مقداری آب و شیرینی، خود را تسلیم کرده است!
دادستانی گفته تحقیق و بررسی‌ برای روشن شدن وضعیت حقوقی این فرد ادامه دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه