تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات وعده صادق

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مراسم رژه روز ارتش در مشهد مطرح کرد

تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات وعده صادق

روز چهارشنبه همزمان با 29 فرودین‌ماه و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژه نیروهای مسلح همچون سال گذشته با شکوه و پر اقتدار در محل بولوار نماز مشهد برگزار شد.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در این مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را روز حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان در طول دوران دفاع مقدس خواند و گفت:  امروز روز تولد ارتش است که به یادگار از حضرت امام خمینی(ره) مانده است.
امیر سرتیپ رضا آذریان بیان کرد: به ملت بزرگ ایران اسلامی و رزمندگان عملیات وعده صادق، این حماسه و قدرت‌نمایی بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را که چند شب گذشته ضربه بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی کودک‌کش زد، تبریک می‌گویم.
وی افزود: این عملیات بزرگ و قدرتمند را که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به صورت ترکیبی انجام دادند، یک بازدارندگی بسیار قوی و پاسخی سخت و سنگین بود که شاید به فکرشان هم نمی‌رسید این اتفاق رخ دهد؛ اما اگر بخواهند هرگونه حرکتی در مرزهای جمهوری اسلامی انجام دهند، مطمئن باشند نقشه آن‌ها پیش از اقدام از بین می‌رود.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح امروز نیز آماده انجام مأموریت هستند، خاطرنشان کرد: این عملیات موازنه قدرت نظامی را در منطقه به‌ویژه منطقه غرب آسیا تثبیت کرد و قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.
آذریان گفت: امروز روز ارتشی است که از پیش از انقلاب مؤمن، متعهد و در کنار مردم بوده و انقلاب را به پیروزی رساند و در تثبیت انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشت. آن زمان که شعار انحلال ارتش را می‌دادند، امام خمینی(ره) با بصیرت و آگاهی کامل و علم به اینکه ارتش باید باشد، فرمان روز ارتش را دادند.

ارتش خودکفایی را محقق کرد
وی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم که ارتش در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب در کنار سایر نیروهای مسلح حضور داشته و پس از آن نیز در مقابله با جریان‌های ضد انقلاب و در دوران دفاع مقدس حضور گسترده و مؤثری داشته‌ است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه اتحاد و وحدت نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس زبانزد همه بود و در تاریخ ثبت شده است، گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نقش بسیار مهمی در وحدت ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس داشت و از آثار و برکت این وحدت، راندن دشمن از کشور و ندادن حتی یک وجب از خاک آن به دشمن بود.
آذریان افزود: پس از دوران دفاع مقدس نیز ارتش از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرد و به دنبال تحقق خودکفایی و خوداتکایی بود. به همین دلیل برای ساخت انواع و اقسام تجهیزات در گروه‌های ارتش اقدام کرد که قسمتی از این خودکفایی را در عملیات وعده صادق دیدید.
وی عنوان کرد: یگان‌های ارتش زمینی، هوایی، دریایی و پدافند همه در کنار سایر نیروهای مسلح در منطقه شرق کشور همراه با مرزبانان جسور و شجاع شمال شرق از مرزهای شرقی کشور محافظت می‌کنند و در این منطقه تاکنون به دلیل بیداری و هوشیاری، داشتن امکانات و تجهیزات خوب و اشراف اطلاعاتی همه نیروهای مسلح  هیچ اتفاقی رخ نداده است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش یادآور شد: براساس دستورات سلسله مراتب به‌ویژه ستاد کل نیروهای مسلح و پشتیبانی استاندار خراسان رضوی، اعضای شورای تأمین و همه فرماندهان و مردم امروز توانستیم انسداد مرز را که مسئله‌ای اصلی در مرزهای شمال شرق و استان خراسان رضوی بود، آغاز کنیم. مهندسی نیروی زمینی ارتش با تمام توان خود در منطقه شمال شرق مستقر و در حال اجرای انسداد مرزهای شمال شرق است.

فلسفه 29 فروردین از زبان استاندار خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: خیلی از افراد به ‌دنبال انحلال ارتش بودند، به ویژه گروه‌های وابسته به دنیای استکبار اعم از چپ و راست، برای انحلال ارتش فریاد می‌زدند. عده‌ای نیز غافل بودند و با این گروه‌ها همراهی می‌کردند؛ اما در میان همه این هیاهوها امام(ره) گفتند ارتش باید بماند و به ارتش دستور دادند که با رژه نمایش قدرت دهید. به این ترتیب نخستین رژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط نیروی زمینی ارتش برگزار و به همین دلیل ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش در تاریخ ثبت شد.
یعقوبعلی نظری افزود: اقتدار نیروهای مسلح ما در میدان عمل و باورها مشخص است. دوست و دشمن در این موضوع تردیدی ندارند؛ اما اطلاع دشمن از این اقتدار در حد عمومی است.
وی با بیان اینکه ما مفتخر به اقتدار نیروهای مسلح انقلاب اسلامی هستیم، عنوان کرد: ما مفتخر به مردمی بودن و اهداف و نگاه‌های معنوی در نیروهای مسلح هستیم و همین موارد نیروهای مسلح ما را در میان همه نیروهای مسلح جهان دارای جایگاه ویژه‌ای کرده است.
استاندار خراسان رضوی یادآور شد: یکی از صحنه‌های جدیدی که آفریده شد و گواه بر این عظمت و قدرت بود، تنبیه کوچک رژیم صهیونیستی به سبب شرارت این رژیم بود. همه جهان دیدند اگر نظام مقدس اسلامی به رهبری رهبر معظم انقلاب اراده کند، این قدرت به صحنه می‌آید و تعیین‌کننده خواهد بود.
نظری ادامه داد: امروز رژیم جعلی و غاصب اسرائیل با دو چالش جدی مواجه است؛ نخست در مواجهه با حماس و مردم غزه نمی‌داند چه کند و در باتلاق گیر کرده؛ اما اشتباه بعدی او این بود که بار دیگر در مقابل قدرت و اراده نظام اسلامی در باتلاق فرو رفته و نمی‌داند چه کند.
وی گفت: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب‌پذیر است و اگر بخواهد شرارتی انجام دهد، حتماً برخورد بسیار شدیدتر، دقیق‌تر و مخربی با آن‌ها می‌شود.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رژیم جعلی صهیونیستی عقبه مردمی، سرزمینی، اقتصادی، فرهنگی و تاریخی درستی ندارد و رژیمی کاملاً جعلی و ساختگی است. آنچه برایش ادعا داشت، قدرت نظامی بود که آن هم با عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق فروریخت. این رژیم تنها یک ظاهر و پوسته دارد و اگر اتکای آن‌ها به پشتیبانی آمریکا نباشد، هر لحظه فرو می‌ریزند.
وی عنوان کرد: به برکت وجود همه دستگاه‌های امنیت‌ساز، فعال و پرتلاش در خراسان رضوی از مرز تا شهرها امنیت و آرامش بسیار خوبی حاکم است و من صادقانه از همه مسئولان و فرماندهان محترم و مردم عزیز که از نیروهای مسلح پشتیبانی می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
استاندار خراسان رضوی گفت: با همین تلاش‌ها، دلسوزی‌ها، نگاه‌های معنوی و فعالیت‌های هوشمندانه، امنیت و آرامش همچنان در کل کشور و استان ما ادامه پیدا می‌کند و ما نیز در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در تلاش هستیم مشکلات اقتصادی و زیرساختی را کمتر کنیم. بدیهی است در فضای اتحاد و انسجام؛ چه فکری و چه عملی، اهداف محقق می‌شوند.

خبرنگار: فریده خسروی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه